1

Onderwerp: Welke gereedschappen zijn nou echt handig?

Hallo, ik ben net begonnen met taarten maken, en ben van plan het nog veeel te gaan doen, zo leuk! Ik doe tot nu toe alles met mijn huis tuin en keuken gereedschappen, maar dat kan vast beter. Ik vroeg me af wat nou echt aanraders zijn om te hebben, en dan graag precies welke, want anders kom ik er vast nog niet uit. (ik had al eens even op de webshop geneusd, maar zie door de bomen het bos niet meer...)

Mijn (amateur...) taartjes zie je hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=CRSDYL34

2

Re: Welke gereedschappen zijn nou echt handig?

Hier ben ik ook wel nieuwschierig naar, dus ik lees even mee =P

Groetjes, Patricia

3

Heb je even?  :lol:, maar er zijn hier al meer topic over geweest, dus probeer het ook even met de zoekfunktie  ;)

Kleine greep uit benodigdheden:
Smoother (onmisbaar)
Taartzaag
Sugar gun
Setje tooltjes
Div. uitstekers
Kunststof roller (plakt niet)

Geen gereedschap, maar voor mij onmisbaar: crisco

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

4

alle bovenstaande dingen zou ik ook zeggen  :)

en nog een aanvulling:
doorzichtig tafelzeil

daar kan je je marsepein/fondant op uitrollen en dan met zeil en al over je taart heen leggen. Dan tafelzeil verwijderen...
het kan natuurlijk ook anders maar ik vind het ideaal.

Pluk de dag !!!

5

Weet je eigenlijk is als ik eerlijk ben dan is alles handig. Maar vaak kan je best werken met de huis tuin en keuken spullen. Ik heb het echt jaren zo vol gehouden. Met elke tool die ik koop kom ik er dan achter dat die net handiger werken dan de spullen waar ik daarvoor mee werkte (behalve de smoother die vind ik dus wel echt onmisbaar omdat ik daar niets anders voor in huis had).

Maar het valt mij op dat eigenlijk alle beginners denken dat het bovenstaande onmisbaar is. Terwijl velen van ons ook met heel weinig zijn begonnen. Oke, nu met alle snufjes, tooltjes en uitstekers kan je veel meer, maar zonder dat alles was het niet onmogelijk.

Dus onmisbaar is niets, maar handig is bijna alles. Het ligt aan jezelf hoeveel geld je wilt uitgeven. Maar ga beginnen en kijk wat handiger zou kunnen met tooltjes en ga ze dan kopen. Ik heb hier ook een setje met tooltjes en als ik eerlijk ben zijn er nog steeds tooltjes die ik nog nooit heb gebruikt.

Als ik het lijstje van hierboven af ga dan zeg ik:
taartzaag, ik snij nog steeds liever met een mes (is ook gewenning)
sugargun, je kan ook sliertjes rollen en ik gebruik hem ook echt niet bij elke taart
setje tooltjes, een aardappelschil mes en prikkers doen ook best voor een poosje
div uitstekers, ach bij mijn eerste taarten had ik 2 soorten bloemen en ik maakte puzzelplaatjes
kunsstof roller, ik werk nog steeds met mijn houten deegroller omdat ik die platte rollers groot niet prettig vind werken, en echt ik heb het geprobeerd met die kunsstof roller (de kleine gebruik ik wel veel)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Ik heb laatst voor het eerst een Cars puzzeltaart gemaakt. Zag er best tegenop, maar met behulp van dit mesje
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ucts_id=75
was het echt heel goed te doen!!

7 Laatst bewerkt door xhafal (24-04-2010 23:25)

hoe handiger je benr van jezelf hoe minder hulpstukken je nodig hebt. \\\er zijn mensen die alles met de hand kunnen boetseren of uitsnijden.die hebben inderdaad alleen een goed mesje nodig en kleurtjes om fondant/marsepein te kleuren. gelukkig voor de hebsjop zijn er nog onhandige mensen zoals ik die best uitstekertjes en molds kopen om iets degelijk te voorschijn te toveren.
Het hangt dus volledig van jezelf af.
smoother en roller vind ik wel inmisbaar voor iedereen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

8

ik zou zeggen, koop geen kunstof roller maar een stuk pvc buis (zelfde principe), mocht het fijn werken dan kun je altijd nog een 'echte' kunstof roller kopen...

ook ik kan echt niet met een taartzaag omgaan  :rolleyes: maar ik leg een niet te grote biscuit (bijv 20 cm) vaak op een melamine bord met een randje. dat randje is precies 2/3 cm, dus als ik er een laag afgesneden heb, hou ik de rest op 't bord en kan ik dus weer een nieuwe laag snijden. misschien een tip voor de rest???

ipv crisco werkt plantaardig frietvet ook erg goed en poedersuiker in bepaalde mate ook.

als je tooltjes wilt kopen, omdat je ze toch graag gebruikt/wil gaan gebruiken, dan raad ik je deze aan: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1750

kijk en uitstekers koop je gewoon welke je leuk vindt :Y want die gebruik je :)

helpt dit een beetje??

groetjes,
Yvonne