Weet je eigenlijk is als ik eerlijk ben dan is alles handig. Maar vaak kan je best werken met de huis tuin en keuken spullen. Ik heb het echt jaren zo vol gehouden. Met elke tool die ik koop kom ik er dan achter dat die net handiger werken dan de spullen waar ik daarvoor mee werkte (behalve de smoother die vind ik dus wel echt onmisbaar omdat ik daar niets anders voor in huis had).
Maar het valt mij op dat eigenlijk alle beginners denken dat het bovenstaande onmisbaar is. Terwijl velen van ons ook met heel weinig zijn begonnen. Oke, nu met alle snufjes, tooltjes en uitstekers kan je veel meer, maar zonder dat alles was het niet onmogelijk.
Dus onmisbaar is niets, maar handig is bijna alles. Het ligt aan jezelf hoeveel geld je wilt uitgeven. Maar ga beginnen en kijk wat handiger zou kunnen met tooltjes en ga ze dan kopen. Ik heb hier ook een setje met tooltjes en als ik eerlijk ben zijn er nog steeds tooltjes die ik nog nooit heb gebruikt.
Als ik het lijstje van hierboven af ga dan zeg ik:
taartzaag, ik snij nog steeds liever met een mes (is ook gewenning)
sugargun, je kan ook sliertjes rollen en ik gebruik hem ook echt niet bij elke taart
setje tooltjes, een aardappelschil mes en prikkers doen ook best voor een poosje
div uitstekers, ach bij mijn eerste taarten had ik 2 soorten bloemen en ik maakte puzzelplaatjes
kunsstof roller, ik werk nog steeds met mijn houten deegroller omdat ik die platte rollers groot niet prettig vind werken, en echt ik heb het geprobeerd met die kunsstof roller (de kleine gebruik ik wel veel)
Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.