1

Onderwerp: Kenwood Patissier: Kennie ken wel of Kenniet?

Ik weet het .. er zijn al zoveel topics over maar toch.. doe er nog ééntje bij. Ik heb een patissier te leen van een vriendin en ik begrijp niet waarom mensen er zo blij mee zijn. Met mengen neemt 'ie niet al het beslag mee dus na een paar minuten zet ik 'm even uit, ga met de spatel erdoor om alles weer te mengen en vervolg dan het mixen. En mijn kapsels worden helemaal niet hoger dan met de handmixer. Ik snap er niks van.. zal aan mij liggen maar toch.. Wat doe ik fout? (of zijn er meerdere als ik, en wat voor mixer heb jij dan?)...
groetjes
Hanako
ps.. hij staat wel heel mooi! :)

2

Re: Kenwood Patissier: Kennie ken wel of Kenniet?

Ik ben et met je eens.. een kennie is niet alles ;) 
En ik moet eerlijk zeggen voor kapsels en zeker kleinere kapsels pak ik eerder mij handmixer (op standaard) als de kennie. 
Maar de kennie vind ik super voor botercreme.. of koekjes deeg mixen.

3

Ik ben hardstikke blij met mijn Kennie!Al had ik met mijn handmixer (zonder standaard  :nooo ) bijna dezelfde hoeveelheid beslag. En idd voor kleine taarten pak ik ook de handmixer (tot 3 eieren doet de Kennie het niet goed, volgens mij) . Ook voor slagroom trouwens. Maar dat het beslag niet goed gemixt wordt heb ik nog niet meegemaakt. Tussen de gardes en de kom zit ook bijna geen ruimte moet ik zeggen. Ik heb wel eens gelezen dat je de kop kan verstellen. Omlaag of omhoog, zeg maar. Net wat nodig is.

4

Esther68 schreef:

Ik ben hardstikke blij met mijn Kennie!Al had ik met mijn handmixer (zonder standaard  :nooo ) bijna dezelfde hoeveelheid beslag. En idd voor kleine taarten pak ik ook de handmixer (tot 3 eieren doet de Kennie het niet goed, volgens mij) . Ook voor slagroom trouwens. Maar dat het beslag niet goed gemixt wordt heb ik nog niet meegemaakt. Tussen de gardes en de kom zit ook bijna geen ruimte moet ik zeggen. Ik heb wel eens gelezen dat je de kop kan verstellen. Omlaag of omhoog, zeg maar. Net wat nodig is.

Dat laatste zou ik dan nog eens moeten proberen.. Bedankt.
Hanako

5

Ik ben wel heeel erg blij met mijn Kennie. In het beging stopte ik ook even om alles er door te mengen, maar nu niet meer. Na 10 min. mixen is dat zo verwaarloosbaar weinig. Alleen voor slagroom gebruik ik liever mijn handmixer.

6

hallo..

ik heb geen kennie maar een clatronic van neckermann en super tevreden over..Prijs 129,=

Was mijn verjaardags kado van mijn man

7

clatronic in een doos op zolder na zo'n fijn topic hier een kennie aangeschaft.

en ben zoooo blij met mijn rode schatje.
geen zeurende kinderen ivm met maaaamaaaaa kan de tv niet horen. en als ik heel even langzaam mix en dan pas snel pakt hij al het beslag mee en mijn kapsles zijn er super mee.
ik wil niet meer zonder :nooo

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

8

Hier ook een fijne rode Kennie op het aanrecht en ik ben heulemaal flieft!
In het begin deed ik ook na een minuutje even doorspatelen maar ik ben er achter dat je gewoon je vocht (eieren/water) onderin doet en de mix bovenop en dan pakt hij alles mee.
Ik gebruik hem zelfs om gehakt te mengen  :lol:

Groetjes Melanie

9

Doosch schreef:

Hier ook een fijne rode Kennie op het aanrecht en ik ben heulemaal flieft!
In het begin deed ik ook na een minuutje even doorspatelen maar ik ben er achter dat je gewoon je vocht (eieren/water) onderin doet en de mix bovenop en dan pakt hij alles mee.

Hee daseengoedidee!!!! Ik spatel ook halverwege even, maar zo hoeft dat dus niet meer.
En Hanako, als je lang genoeg met je hanmixer mixt maakt dat voor het resultaat idd niet echt uit. (alleen voor de tijd die je bezig bent en evt een lam handje ;) ) Maar om 1 ding kan je niet heen: Kennie is zooo Mooooi!!!!!!!!!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

Ik ben ook zoooooo ontzettend blij met mijn kennie.Ik mieter er alles in.Behalve slagroom,die mix ik met mijn handmixer.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

11

:think: ... ja ik vind een Kennie dus ook gewoon echt mooi he maar .. hij moet natuurlijk wel (naast het mooie) ook een toegevoegde waarde zijn dus gisteren toch nog maar een keer door de test gehaald. Eieren eerst in warm water daarna de eieren eerst gemixt toen de funcakes mix en het water erbij..10 minuten op de hoogste stand mixen. 2 minuten op de laagste... in de bakvorm in de oven.. En na 32 minuten (zag er prachtig uit) even op het kapsel gedrukt..veerde mooi terug dus taart eruit.
Prachtig kapsel. 10 minuten later.. ingezakt in het midden en bijna een cm gekrompen aan de zijkanten!! WAT IS ER MISGEGAAN?? Snap er niets van.. Iemand raad?
Groetjes Hanako

12

Weet niet hoe groot je kapsel was, maar 32 minuten lijkt me nogal kort. En heb je 'm in de vorm laten afkoelen of meteen gestort?

13

In de vorm. Heb het nl ook al eens eerder gehad en toen had ik 'm gelijk gestort.. dus ja  :/

14

Ik heb een Kitchenaid K45. Vorige maand gekocht en ben er heel erg blij mee. Ik ging naar de Makro voor een Kennie maar vond de rode niet zo mooi en de cremen te creme voor mn nieuwe witte keuken straks. De Kitchenaid stond naast de Kennie te pronken, prachtig stralend wit. Het is denk ik de goedkoopste Kitchenaid en heeft daarom een iets minder sterke moter maar die heb ik niet nodig, ik maak nooit deeg dus een sterkere moter heb ik niet nodig. Een voordeel van deze Kitchenaid voor mij is dat de kom iets kleiner is en dus bij kleine beetjes alles goed mee mixt. Ik heb caken gemaakt met 3 eieren maar denk dat 2 zelfs ook kan. Mn caken worden nu bijna een cm hoger dan met de handmixer.
Ik ben heel blij dat ik toch voor de K45 ben gegaan, het is een topper!  :Y

15

Hanako schreef:

In de vorm. Heb het nl ook al eens eerder gehad en toen had ik 'm gelijk gestort.. dus ja  :/

hmmm.. dan denk ik toch iets langer in de oven. En wel meteen storten!