1

Onderwerp: mmf te dik

Ik heb vanavond voor het eerst een taartje bekleed met mmf. Het maken van het mmf ging goed en het uitrollen ook. Maar toen kwam het bekleden. Wat een ramp was dat. De bovenkant ging prima. Het eerste stukje van de zijkant ook. Maar de onderkant helemaal niet. Ik kreeg het er niet mooi om, waardoor ik hem ook te kort afsneed.

http://api.ning.com/files/Uog6XWzejdMLJJn6j0PfVxSZR3CwrS5BK8z*nI5fun07TZ7bv2K4pZWeOqTYFQMGZ35GB6WBgpE6CulwPOgaMeLycOUJsB*W/1emmf001.JPG?width=737&height=552

Zou dit kunnen komen doordat het mmf te dik uitgerold is. Het was namelijk ook best stug om erom heen te krijgen.

Zie voor het eindresultaat de taarten parade.

2

Re: mmf te dik

De bovenkant zit er zeker netjes op. Ik weet natuurlijk niet hoe dik je uitgerold had, maar zo te zien had je als je de MMF steeds wat opgetild had en dan rustig naar beneden gewerkt dit zeker wel glad kunnen krijgen. Het is soms wel een geduld werkje.
Jammer dat het iets te kort is afgesneden, maar met een leuk randje kan je het toch nog wel mooi afwerken.
Goed oefenen en je zult zien dat het dan met elke taartje beter gaat.  ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Hoe jij het beschrijft dat deed ik, maar toch wilde het niet mooi strak worden. Als ik het dan strak had en naar het volgende stukje ging dan rafelde het stukje dat ik net gehad had weer. Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

4

Ik probeer nog even met je mee te denken voor je volgende taart.
MMF iets te droog? Iets minder poedersuiker gebruiken en/of een beetje crisco erbij.
Beter doorkneden voor een zachtere MMF? Dan valt het soepeler. evt. eerst een paar seconden in de magnetron.
Iets meer MMF gebruiken zodat je lap wat groter is? Ik vind zelf bekleden met een ruimere lap makkelijker, dan met een precies passende lap.
Goed afsmeren? Zodat je voldoende plakkerigheid hebt.

Je hebt het over rafelen. Misschien heb je toch iets te hard getrokken?

Succes met de volgende keer  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Boska schreef:

Iets meer MMF gebruiken zodat je lap wat groter is? Ik vind zelf bekleden met een ruimere lap makkelijker, dan met een precies passende lap.

Zo zie je maar weer hoe persoonlijk het allemaal is, want ik kan juist niet werken met een te grote lap O-)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Bedankt voor het mee denken. Maar weet je wat het stomme is de mmf was heel soepel. Want met het zelfde mmf heb ik vandaag een kroon gemaakt en dat ging super.

Het woord rafelig is niet goed gebruikt door mij, ik bedoel hoe het er uit ziet op de foto. Net of het de rand van een tafelkleed is dat over de rand van de tafel valt (als jullie snappen wat ik bedoel).
Maar een grotere lap zou wel eens een idee zijn, want de lap was inderdaad niet groot.