1

Onderwerp: nigella's cupcakes???

heb ik gisteren geprobeerd te maken maar was net plastic.

heb ze in de cupcakevorm gezet van de action. die siliconen.

maar het was net plastic en gelig en ze waren amper gerijzd.

als je die siliconen vorm gebruikt moet je dan ook  andere ovenstanden aan houden of moet dat geen verschil maken?

liefs ikkuhh

2

Re: nigella's cupcakes???

je staat ook met deze verkeerd heb het voor je gemeld ;)

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

emmy635 schreef:

je staat ook met deze verkeerd heb het voor je gemeld ;)

Is verplaatst :Y

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

oke sorry maar weet iemand dit???

liefs ikkuhh

5

Silicone wordt niet zo heet. Ik zelf vind het een ramp om in silicone te bakken en heb een stalen bakvorm voor 12 cc's

6 Laatst bewerkt door Lautje. (17-04-2010 19:06)

Ik heb zelf ook niks met siliconen, gebruik altijd cupcake bakblikken, nooit problemen mee! Het recept van Nigella´s cupcakes vind ik overigens geen fijn recept!

Groetjes Laura!

7

Ik gebruik een heel simpel 1:1:1:1 recept.

250gr. Zelfrijzend Bakmeel
250 gr. Boter
250 gr. Eieren (ong. 4 grote eieren)
250 gr. Suiker
1 zakje vanille suiker
2 el melk

Eerst boter en suiker (ook vanille suiker) goed doormixen, dan 1 voor 1 de eieren erin, weer goed mixen, dan het bakmeel (gezeefd) erdoor en weer goed mixen. cups ongeveer 2/3 vullen. Op 185 graden 20-25 minuten (na 20 min. even een prikkertje erin). De mijne worden nooit bruin, ze blijven licht. Ik bak ook in een siliconenvorm met cc papiertjes erin.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

Ik ben het met Laura eens, het recept van Nigella is niet erg lekker. Ik bak altijd met siliconenvorm, gewoon met een bakingcup erin. Ik heb er geen problemen mee.

9

ja dat deed ik ook die van de action. was echt niet te eten van dat recept. ik ga die andere wel even proberen van glamour. dank jullie wel

liefs ikkuhh

10

GLAMOUR HARDSTIKKE BEDANKT. vet lkkr

liefs ikkuhh

11

Glamour schreef:

250 gr. Boter
250 gr. Suiker
1 zakje vanille suiker
2 el melk

Eerst boter en suiker (ook vanille suiker) goed doormixen, dan 1 voor 1 de eieren erin, weer goed mixen, dan het bakmeel (gezeefd) erdoor en weer goed mixen. cups ongeveer 2/3 vullen. Op 185 graden 20-25 minuten (na 20 min. even een prikkertje erin). De mijne worden nooit bruin, ze blijven licht. Ik bak ook in een siliconenvorm met cc papiertjes erin.

Dat ga ik ook eens proberen!
Hoeveel cc's maak je hiermee?

Kijk voor prints op FROSTY, ICING en (gekleurde) OUWEL op www.snoeppapiertje.nl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Zoet-Goe … 39?fref=ts

12

rond de 27 had ik er gisteren. en vandaag had ik er 23.

hij is echt jummiiiieeeee

liefs ikkuhh

13

Dat ze op plastic lijken komt echt door de bakvorm.. ik heb dat ook met een silicone bloemvorm van de hema. Gebruik dus geen siliconen vormen meer..bah!

De cakejes volgens het recept van nigella vind ik overigens ook niet te eten. Gebruik de funcakes mix..heerlijk!

14

Je maakt er zo ongeveer 25 mee. Ik gebruik altijd een siliconen bakvorm (van de action), heb nooit plastic cupcakes.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

15

ikkuhh schreef:

GLAMOUR HARDSTIKKE BEDANKT. vet lkkr

graag gedaan!

16

Goh, ik heb nooit problemen met de cc's van NL. Maar ga zeker dit recept proberen, Lautje, welk recept gebruik jij?

17

Misschien erg gemakkelijk en lui, maar o zo lekker; de cake-mixen van lidl zijn ideaal voor cc's. En in 3 heerlijke smaken!  :shh:

18

heb alleen nog een vraagje. als me cc klaar zijn dan zit er ruimte tussen de cc en het papiertje. weet iemand hoe ik dit kan oplossen. dacht zelf een mini gaatje erin prikken!?

liefs ikkuhh

19

Am not sure what this is about, if its about Nigells recipe, it wont work with dutch flour...no English recipe does unfortunately..

20

Glamour schreef:

250 gr. Boter
250 gr. Suiker
1 zakje vanille suiker
2 el melk

Dit recept is eigenlijk quasi 't zelfde als het Nigella-recept, gewoon de ingrediënten verdubbeld, en niet alles samen mixen...

Gebruik zelf ook 't recept, maar mix eerst de suiker met de eieren tot een ruban (tot bijna wit, wordt lekker luchtig), dan de zachte boter erbij (bijna gesmolten, maar nog melkwit en niet warm) en vervolgens de bloem eronder spatelen/roeren... dan 10 min op 150°, 5 à 10 min op 160-170 en nog 5 min. op 180°. Dan ff prikken met een breinaald en gaarheid checken.

Bak ze ook meestal in de vormen van action, geen rare geurtjes of smaakjes en ze worden lekker luchtig! net goed voor 24 cupjes

wil je ze nog luchtiger,  doe er dan een mespuntje bakpoeder bij, komen dan wel iets hoger...

21

bij dit recept zit er dan ook nog boter bij volgens mij bij nigella niet.

en wat bedoel je met de boter bijna gesmolten maar nog melkwit

liefs ikkuhh

Jayne12 schreef:

Am not sure what this is about, if its about Nigells recipe, it wont work with dutch flour...no English recipe does unfortunately..

oh, that's why it taste so weird!

23

ikkuhh schreef:

bij dit recept zit er dan ook nog boter bij volgens mij bij nigella niet.

en wat bedoel je met de boter bijna gesmolten maar nog melkwit

In het recept van Nigella zit wel degenlijk boter.
Misschien dat het daarom is mislukt.

Ik gebruik altijd dit recept en wij vinden ze heerlijk,alleen wat compact,das dan weer minder.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

24 Laatst bewerkt door Eva Maas (20-04-2010 19:22)

Iris Zijlstra schreef:
Jayne12 schreef:

oh, that's why it taste so weird!

LOL...there is either an ingrediant missing in Dutch flour or the other way round not sure and basterdsuiker is far too heavy it has to be a light grain sugar like fine sugar...if you see any English recipe always use fine sugar, we call it castor sugar....but i cannot make a sponge cake with Dutch flour and ive made 100's with 100% failure...i now import my flour from the uk.. :(  but if i could get a decent recipe for a sponge cake with all dutch ingrediants it would save me money, but i just cannot seem to get one.

25

Jayne12 schreef:

I think this comment is going to solve a lot of questions here.  :Y