1

Onderwerp: Koemelkvrije taart, producten Duncan Hines??

hallo allemaal,

binnenkort moet ik een koemelkvrije taart maken voor een meisje dat 1 jaar wordt die ook nog een broertje heeft van 3 die ook allergisch is voor koemelk. Gelukkig geen allergieën voor gluten of noten zodat ik wel met marsepein kan werken.

nu heb ik al op het forum een hoop topics doorgelopen naar lekkere recepten etc. Ook gelukkig gevonden waardoor ik aan de moeder positief nieuws kon brengen en hierdoor een super gelukkige moeder aan de telefoon had :Y

Maar ik was nog even aan het nazoeken op de duncan hines website www.duncanhines.com
Omdat ik toen ik in engeland woonde graag hun bakmixen gebruikte. Zij hebben in hun bakmixen volgens mij een aantal verschillende cakemixen die koemelkvrij zijn. Als je op hun website naar producten en dan ingredienten kijkt, kun je zien of het milk contains of niet.

zo heb ik gezien dat de volgende cakemixen melkvrij zijn:
- lemon supreme cake mix
- angel food
- classic yellow cake mix
- red velvet cake mix

Maar zag ik ook dat hun classic vanilla frosting ook melkvrij is.

Alle bovenstaande producten zijn eigenlijk bij bijna alle toko's wel te vinden. Dus ik denk eraan om die producten te gaan gebruiken voor de koemelkvrije taart. Ik vind ze normaal altijd heerlijk smaken en als dit nou toch eens een oplossing is, dan is het maken van een koemelkvrije taart ook nog eens eentje die ook nog meerdere variaties kan bieden... Neem nou red velvet cake, met vanilla frosting en verse aardbeien en aardbeienvlaai vulling etc.. Heerlijk !!!

Kan iemand voor de zekerheid nog even een keertje nagaan of ik inderdaad alle producten goed heb gescreend op koemelkvrije ingrediënten.

Want ik zou het echt vreselijk vinden om de 1e verjaardag van Abby hierdoor in duigen te laten vallen.

Ik hoor graag van jullie.

groetjes
Marjolein :thumb:

2

Re: Koemelkvrije taart, producten Duncan Hines??

Als je toch overweegt het te kopen dan kan je toch in de winkel op de verpakking kijken of het klopt?
Ik hou je topic iig even in de gaten, want ik blijf ook altijd op zoek naar lekkere melkvrije dingetjes! (Tipje: De bavaroismix van de hebshop met sojatoo slagroom en limonadesiroop ipv water)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Als je wilt weten of ergens koemelk inzit even goed de etiketten napluizen op de volgende ingrediënten:

Hoe kan je herkennen aan het etiket of een product koemelk bevat?
Op het etiket staan dan één van de volgende toevoegingen:

• melk, (magere of droge) melkbestanddelen
• wrongel, wei, weipoeder en melkzout
• melkpoeder, magere melkpoeder, volle melkpoeder, melkderivaat
• caseïnaat, caseïne, melkeiwit, gehydrolyseerd melkeiwit,
• margarine (geen plantaardige), roomboter, boterconcentraat, boterolie, melkvet, melkzout,
• lactose, melksuiker (bevat vaak sporen koemelkeiwit, tenzij het extra geraffineerd is)
• lactalbumine, beta-lactoglobuline, lactoperoxidase, lactoval, recaldent, transglutaminase, nisine (E234)
• broodverbetermiddelen kunnen koemelk bevatten

Verwarrend zijn de namen melkzuur, lactaat, cacaoboter en kokosmelk. Deze stoffen hebben niets met koemelk te maken.

4

ChantalS schreef:

• lactose, melksuiker (bevat vaak sporen koemelkeiwit, tenzij het extra geraffineerd is)

Kijk en dat wist ik nou weer niet!! Zoonlief kan nl niet tegen koemelkeiwit en wel tegen lactose. Is getest dus ik koop wel dingen voor hem met lactose zolang er maar geen eiwit in zit. En hij loopt de laatste tijd weer continu te snotteren, dus dat zou 'm best wel eens kunnen zijn. Bedankt voor de tip dus!!!!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Mijn zoontje was ook allergisch voor koemelkeiwit en ik ben zelf taarten gaan bakken omdat ik bij de bakker geen taart zonder melk kon krijgen.
Toen ben ik hier op het forum beland en heb hier inspiratie opgedaan, maar het biscuit heb ik gebakken van een recept uit mijn kookboek, dan wist ik tenminste zeker dat er geen koemelkeiwit inzat.
En het is niet veel moeilijker dan de mix uit de webshop, alleen wat langer mixen.

Groetjes,
Michelle