Onderwerp: Koemelkvrije taart, producten Duncan Hines??
hallo allemaal,
binnenkort moet ik een koemelkvrije taart maken voor een meisje dat 1 jaar wordt die ook nog een broertje heeft van 3 die ook allergisch is voor koemelk. Gelukkig geen allergieën voor gluten of noten zodat ik wel met marsepein kan werken.
nu heb ik al op het forum een hoop topics doorgelopen naar lekkere recepten etc. Ook gelukkig gevonden waardoor ik aan de moeder positief nieuws kon brengen en hierdoor een super gelukkige moeder aan de telefoon had
Maar ik was nog even aan het nazoeken op de duncan hines website www.duncanhines.com
Omdat ik toen ik in engeland woonde graag hun bakmixen gebruikte. Zij hebben in hun bakmixen volgens mij een aantal verschillende cakemixen die koemelkvrij zijn. Als je op hun website naar producten en dan ingredienten kijkt, kun je zien of het milk contains of niet.
zo heb ik gezien dat de volgende cakemixen melkvrij zijn:
- lemon supreme cake mix
- angel food
- classic yellow cake mix
- red velvet cake mix
Maar zag ik ook dat hun classic vanilla frosting ook melkvrij is.
Alle bovenstaande producten zijn eigenlijk bij bijna alle toko's wel te vinden. Dus ik denk eraan om die producten te gaan gebruiken voor de koemelkvrije taart. Ik vind ze normaal altijd heerlijk smaken en als dit nou toch eens een oplossing is, dan is het maken van een koemelkvrije taart ook nog eens eentje die ook nog meerdere variaties kan bieden... Neem nou red velvet cake, met vanilla frosting en verse aardbeien en aardbeienvlaai vulling etc.. Heerlijk !!!
Kan iemand voor de zekerheid nog even een keertje nagaan of ik inderdaad alle producten goed heb gescreend op koemelkvrije ingrediënten.
Want ik zou het echt vreselijk vinden om de 1e verjaardag van Abby hierdoor in duigen te laten vallen.
Ik hoor graag van jullie.
groetjes
Marjolein