Onderwerp: verschil funcakes en banketbakker?
Laatst kwam ik een vrouw tegen voor wie ik een taart had gemaakt. Ze reageerde enthousiast. De taart was heel mooi en lekker, zei ze. Nou hebben wij bij ons in het dorp een pattisserie die al 3x de kampioen van Nederland is geworden. Ze maken idd kunstwerken! Ze vond mijn marsepeinen taart echt heel lekker en het was ook geen kritiek, maar de marsepein van hun vind ze net iets zachter en smelt als het ware in je mond. 'Mijn' marsepein was iets stugger. Waar ligt dit aan? Of is dit andere marsepein? Ik dacht zelf misschien aan marsefond, maar heb dit nog nooit geproefd.
). Ligt het dan aan mijn bc 1:1? Die blijft nl best wel lang hard. De boter is van AH merk. Ik heb al iets van 'ruitjesboter' gelezen, en gevonden. Maar weet niet of dit de ongezouten of gezouten is. Staat er niet op.
. Ik bedoelde eigenlijk dat als ik de gemaakte taart uit de koelkast haal, de bc nog best wel lang hard blijft, vind ik. Ik mix mijn bc ook minimaal 10 min en deze is dan idd heel erg zacht en bijna wit wanneer ik de taart afsmeer.
en ik vond de marsepein niet stug. Het is dus toch persoonlijk.
) Ik zag ook dat deze voor de grootverbruiker is, jammer genoeg. Ik ben nog maar een paar maanden bezig en heb toevallig de laatste weken elke week 1-2 taarten maar dat kan goed na komend weekend (stapel + 1) voor een paar weken over zijn.....
. Begon al ernstig te twijfelen aan mezelf
. Het is me nu helemaal duidelijk