1

Onderwerp: diepvriesvraagje!

Hoii,

Binnenkort ga ik alvast de taart maken voor de verjaardag voor mijn zoontje. Maar omdat ik er nu meer tijd aan wil besteden (om een of andere reden ga ik voor eigen taart altijd sneller dan wanneer ik bak voor anderen :o ) Ga ik de taart invriezen.

Het word een vierkante taart van 30 cm doorsnee en nu is mijn vraag hoelang moet ik de taart er van te voren uit de vriezer halen?
Ga de taart vullen met chocomouse, slagroom en bokkepootjescreme

Alvast bedankt voor de info!

gek op Taart!

2

Re: diepvriesvraagje!

Ik haal een grote taart meestal zo'n 24 uur van tevoren uit de vriezer. Hij kan dan rustig in de koelkast ontdooien.

3

Ik haal ze altijd de avond voordat ik ze nodig heb uit de vriezer. In de koelkast (onbedekt) zetten.

4

Taart er de avond van te voren eruit halen en rustig laten ontdooien in de koelkast.
De volgende morgen uit de koelkast helen en dan ook rustig op temp laten komen. Niet gelijk in de warmte zetten!! Anders gaat deze smelten.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

5

Hallo leona&co

Ik zou gewoon doen wat hier boven gezegd is en de taart in een taartdoos in een zak in de vriezer doen (toch als je de taart al hebt versierd anders niet).

groetjes Sarah

PS. slagroom kan je wel niet invriezen

6

hoezo kan je slagroom niet invriezen of begrijp ik sarahtje nu verkeerd  :)  wil namelijk ook taarten in vriezen maar deze is gevuld met slagroom.

gr silla

zoetigheidje.mijnalbums.nl

7 Laatst bewerkt door sarahtje (13-04-2010 15:58)

je kan in principe slagroom niet invriezen omdat die dan helemaal vies en waterig kan worden, als je dit risico niet wil nemen kun je dus best een andere vulling kiezen. Ik heb wel eens witte chocolade mousse (gemaakt met slagroom) in een taart gedaan en die was wel goed uit de vriezer gekomen maar nog niet gewone slagroom in een taart gedaan.

In mijn schoolhandboek staat dat je slagroom wel kan invriezen maar: het moet snel gebeuren, het verliest zijn aroma, trekt vreemde geuren aan en droogt uit aan het oppervlak. Maar dat is gewoon de theorie want snel invriezen is met een gewone vriezer moeilijk, hiervoor moet je al een shockvriezer hebben en ik denk niet dat je die hebt, he :) .

maar je kan het natuurlijk altijd proberen

groetjes sarah

8

Ik heb tot nu toe alleen nog maar taarten met slagroom-vulling ingevroren en geen problemen gehad.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

9

Ik heb al div. keren een taart met slagroom ingevroren en nooit klachten gehad  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

10

hoi

ik ben nieuw hier,

en begonnen met wat bakken voor hobby,

wil proberen boltaart te maken (met repen biscuitdeeg)
dacht met baroise, maar kan ik dat met cake en al (als die klaar is bedoel ik) in de diepvries doen  ?