1

Onderwerp: 2 vierkante taarten ;) spannend hè?

Nou niet zo dus  :lol:
Gewoon een grote vierkante taart voor de verjaardag van mijn schoonmoeder.
Bekleding en decoratie van rolfondant.
Chocoladebiscuit gevuld met een dikke laag aangevette slagroom met gekarameliseerde stoofperen en een flinke laag aangevette slagroom met stroopwafelstukjes en een laagje Bebogeen Caramel.
Afgesmeerd met botercreme met vanillearoma.
ERRUG LEKKERRRRR.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OJZ6JICB.jpg

En een klein vierkant taartje (goed voor 9 personen) voor mijn ouders ter gelegenheid van hun 40 jarig huwelijk.
Bekleding en decoratie van marsepein.
Vanillebiscuit gevuld en afgesmeerd met aangevette slagroom met passievruchtensmaak (Patidess) en frambozen en blauwe bessen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VFZBXSGH.jpg
Ben er nu ook achter dat als je marsepein goud schildert met SF poederkleurstof m.b.v. alcohol dat het dan bitter gaat smaken.
Weer wat geleerd.  :/
Ben over deze taart zowiezo niet zo tevreden. Had de parels en letters eerst goud moeten schilderen, en dan pas vastplakken. Maar had pas nadat alle parels en letters erop zaten bedacht dat ik alles wit niet mooi vond. Ook de bloemenstempels bovenop de taart had ik denk ik beter weg kunnen laten.
Gelukkig was het maar een kleinigheidje voor mijn ouders.... :s  Baal er toch wel van.

Groetjes,
Annette

Groetjes v. Annette.

2

Re: 2 vierkante taarten ;) spannend hè?

ik vind ze wel spannend!!! mooi hoor

3

Vierkante taarten vind ik ook lastig bekleden hoor, maar ze zijn heel mooi geworden!!
Vooral de bovenste!

Groetjes Marianne

4

De bovenste is errug mooi :D.
Vooral de decoratie op de hoeken, prachtig!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

5

mooi!! mooie rozen!!

6

hele mooie taarten :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

Ik vind het mooie taarten hoor! Mag ik vragen hoe je die rand gedaan hebt? Heb je eerst bekleed en daarna de ruitjes erin gedrukt of meteen erin en dan voorzichtig bekleden? Ik heb die uitsteker namelijk ook, maar bij mij is het nog niet gelukt.

8

Eerst bekleden, en dan de ruitjes er in drukken.
Volgens mij heeft Kwebbeltje/Brenda ooit een filmpje van de ruitjes op internet gezet. ;)

De onderste was overigens maar een taartje van 15 x15 cm, en de bovenste was 25 x 25 cm geloof ik....of was het nou 30 x 30 cm  :think:

Groetjes,
Annette

Groetjes v. Annette.

9

mag ik vragen met wat je de ringen en de letters geschreven heb ik vind het een mooie goude kleur..

10

Mooie taartjes!!

Groetjes, Maudje.
*Maud's Cake Q-ture*

11

Mooie taarten, vooral de bovenste! Leuk idee om die blaadjes een beetje gebogen op de taart te zeggen, ga ik onthouden.

12

dore....
Het is de poederkleurstof 'Radiant Gold' van Sugarflair.
Je kan er mee dusten, maar opgelost in Rejuvenator spirit kan je er ook mee schilderen.
Ik heb witte fondant goudkleurig geschilderd, maar het is mooier gele fondant goud te schilderen.

Groetjes,
Annette

Groetjes v. Annette.

13

Ik vind ze mooi geworden hoor. En de vulling van die bovenste... die klinkt echt heul errug yammiej!!!  :lol:

Eigen taart is goud waard!

14

Je eerste taart vind ik zelf ook wel leuker en fleuriger,dus  :thumb: ,tja,soms moet je weleens wat uitproberen,dat doe je de volgende keer weer anders!

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl