1 Laatst bewerkt door eefjecakeje (13-02-2010 15:58)

Onderwerp: Eerste keer cupcakes maken..

Helemaal nieuw hier op het forum en ook met het cupcakes bakken.
Nou ja, cakejes vaak genoeg gemaakt, maar met het versieren heb ik nog geen ervaring..

Nu wil ik het voor een eerste keer niet te moeilijk maken, dus wil ik vooral van die toefjes op de cakejes maken in verschillende kleurtjes en smaakjes (heb dus kleur en smaakstof gemaakt). Klopt het nou dat deze van botercrème worden gemaakt? Want ik lees daar ook weer verschillende dingen over..

Verder zag ik, op deze site bij recepten, een banketbakkersroom botercrème recept staan. Nu kon ik geen banketbakkersroompoeder (woord voor galgje?) vinden, maar wel custard.. Het ziet er ook geel uit, is dit nou hetzelfde of toch niet helemaal? Anders ga ik dat nog even bij de sligro halen, want daar heb ik het wel zien.

Ook zag ik een pot 'marshmallow fluff' staan > http://www.countryliving.com/cm/country … 406-de.jpg
En het zag er zo lekker uit dat ik het niet kon laten staan, maar.. Is dit nou ook iets om je cakejes mee te besmeren / toefjes mee op te spuiten of is dat neit zo'n goed plan?

Ja nog helemaal nieuw, dus weinig kennis.. Hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt!

2

Re: Eerste keer cupcakes maken..

Als ik een toefje op een cc spuit is dat meestal van botercreme van de mix. Hier te koop in de shop. Daar kun je allerlei smaakjes en kleurtjes aan toevoegen. Of  van aangevette slagroom,
Maar je kunt ook toeven spuiten van Swiss merenque. Schijn erg lekker te zijn.

Op je andere vragen kan ik je geen antwoord geven helaas.

3

Het enige waar ik je antwoord op kan geven is dat custard wel anders is dan banketbakkersroom.

4 Laatst bewerkt door NiQ (14-04-2010 12:05)

ik gebruik ook fluff en daar is heel goed een toef van de spuiten!
je moet wel voorzichtig zijn hiermee omdat het krimpt zodra je het op je cakeje spuit.

het is ook leuk om fluff te gebruiken om je cake/taart mee af te smeren en daarop leuke marsepein of fondant figuurtjes te doen.

je kan het ook als vulling gebruiken voor je taart.
het kleeft wel heel erg dus is lastig helemaal glad te strijken, maar meestal trekt dit wel vanzelf bij als je het even laat staan.

de banketbakkersroompoeder (wordt meestal aangemaakt met water) is erg lekker om je cakejes mee te vullen. dit kan je gewoon met een spuitzak direct in je cakejes spuiten

N-Joy Cakes

5

bbr hebben ze ook van dr oetker in een zakje bij de supermarkt. custard kan ook alleen smaakt t anders...