1

Onderwerp: Hoe maak ik frosting????

hallo allemaal!

Ik hoop dat jullie me willen helpen, ik wil voor mijn dochter een mooie taart maken en hiervoor wil ik graag als bekleding frosting gaan bebruiken. Maar ik zit nu al een tijdje op internet te speuren hoe ik dit moet gaan maken.....

Of kan ik het kant en klaar ergens kopen?
Wordt dit ook hard?

Ik ben nog een enorme beginner.....

Groetjes Jeanine

2

Re: Hoe maak ik frosting????

Met frosting wordt meestal botercreme bedoeld. Je kunt daarmee je taart helemaal gladstrijken aan de buitenkant.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Oké, ik zag een filmpje op you tube en daar gebruiken ze frosting uit een beker om de taart mee te bekleden.... je krijgt dan een soort van ruigere structuur wat ook de bedoeling is voor mijn taart. Maar ik weet niet of het hard wordt. Weet jij dat misschien?

Bedankt voor je bericht trouwens!

4

hallo, frosting wordt  niet echt hard, maar krijgt een beetje een plastic idee. Het is wel lekker. Heb het laatst gebruikt om 'ijsjes'  mee te maken. Ze verkopen het bij o.a. de jumbo en het staat bij de amerikaanse produkten.
succes!

kijk op www.carola-taartjes.hyves.nl voor mijn taartjes...
en bij deze iedereen bedankt voor de inspiratie en ideeen!

5

Hoi!

Bedankt voor je reactie! Dus als ik het goed begrijp kan ik het dus gewoon bij de Jumbo kopen!!!

Ik heb het nodig voor een soort van Barbie taart, en ik wil de jurk niet heel strak hebben maar juist met wat beweging erin.... Dus dan lijkt me dit super hiervoor! Ik zal meteen maandag gaan kijken!

6

Even dit topic weer omhoog :)
Ik ben stad en land afgeweest voor frosting (nouja, 3 supermarkten in de buurt). De Hoogvliet, AH en Jumbo... heb het overal gevraagd en niemand in de winkel weet wat ik bedoel... heeft iemand een foto van hoe het eruit ziet zodat ik weet waar ik naar moet zoeken?

Groetjes Ginny

7 Laatst bewerkt door jentro (11-04-2010 13:25)

Typ het eens in bij google en je word overstelpt met recepten. Gewoon lekker zelf gaan maken, heb je daar ook de eer van :P En als je bij google aanklikt "afbeeldingen" dan zie je ook hoe het eruit moet komen te zien.

Gr. Jen.
I taart you,

8

ik ga het gelijk doen :D dank!

Groetjes Ginny

9

Ik heb ff op google gekeken... heb het volgende recept gevonden:

Vanille frosting/glazuur voor cupcakes/muffins
Ingrediënten

90 g bloem
480 ml melk
400 g roomboter
400 g fijne kristalsuiker
10 ml vanille essence
Bereidingswijze

Klop de bloem en de melk samen in een steelpannetje. Aan de kook brengen (goed blijven roeren over de bodem) en 10 - 15 minuten laten doorkoken. Hierna afdekken en af laten koelen tot kamertemperatuur.
Boter flink smeuig en luchtig kloppen. Langzaam de suiker toevoegen en tot slot de vanille. Als alles goed is gemengd de afgekoelde melk/bloem-mix erbij en dan 5 minuten op medium/hoog kloppen. Afdekken en 15 minuten (geen minuut langer!!) in de koelkast.

Echt niet langer want anders gaat de boter weer hard worden en is het moeilijk om op de cupcakejes aan te brengen. Je kunt de creme natuurlijk kleuren zoals je wilt.

Be creative!!!

Dit is een recept voor 30 cupcakes. Voor welke maat taart zou dit recept dan ongeveer geschikt zijn?
Daarnaast vroeg ik me af of ik de vanille essence kon vervangen door vanillesuiker en zo ja, voor hoeveel :)

Groetjes Ginny

10

up...!

Groetjes Ginny

11 Laatst bewerkt door Glamour (17-04-2010 07:30)

Als je een recept zoekt, is het vaak handig om ook de Amerikaanse sites de zoeken. Dit heb ik laatst bij een ander topic getypt:

Frosting is eigenlijk een verzamelnaam voor alle smeersels die gebruikt worden voor het vullen of afsmeren van een taart die zacht blijven (i.t.t. icing, wat vaak hard wordt). Het kan dus botercreme zijn, maar ook andere creme (dan staat er meestal een smaak voor) zoals chocolate frosting, vanilla frosting, stawberry frosting, etc. Kant en klaar kun je het kopen bij de Vomar.

Het recept hierboven is voor vanille creme. Ik denk dat je inderdaad de vanille essence door vanille suiker kunt vervangen, dan gewoon één zakje erin (of een halve, als je het wat minder aanwezig wilt hebben). Heb je hier al in het menu links bij de recepten gekeken? Ik vind meringue botercreme (ook een soort frosting) veel lekkerder, en daar kun je ook vanillesuiker door doen.

succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me