1

Onderwerp: Ronde taart bekleden met fondant

Ik heb  gister mijn eerste taartje gemaakt, vandaag mijn tweede... en had eigenlijk beide keren hetzelfde probleem.
Ik drapeer de fondant netjes over het taartje heen en maak het super glad met de smoother maar de laatste stukjes aan de zijkant krijg ik niet netjes glad. Er komen steeds plooien in zeg maar.... moet ik hiervoor een inkeping maken in de fondant o.i.d.?
Het lijkt zo makkelijk als je het op de foto's ziet  :lol:

Groetjes Ginny

2

Re: Ronde taart bekleden met fondant

Wanneer ik de lap over de taart heb gelegd ga ik met de smoother over de bovenkant van de taart. Dan wrijf ik voorzichtig de lap een stukje naar beneden. Dit is echt maar een cm of zo. Zo doe ik de hele rand. Dan weer een stukje enz. Ik heb ook plooien ,maar die til ik dan voorzichtig op en strijk weer met mijn hand naar beneden. Op YouTube zijn filmpjes. Even googlen dus! Succes!
Oh ja, ik heb al een aantal taarten gemaakt maar nog steeds heb ik af en toe ook moeite met het bekleden. Veel oefenen dus  :Y

3

ik doe altijd eerst boven op glad strijken en dan eerst de randen rond echt afstrijken en dan langzaam naar onder dat je de rand eerst doet is wel belangrijk dat werkt bij mij wel

4

Als je genoeg fondant uitrolt en dan over je taart drapeert heb je aan de randen nog over (ik minstens 5 cm!)
Als je dan dreigt plooien te krijgen, maak je dat goed door aan die randen te 'trekken'. Da's natuurlijk niet keihard trekken; je moet ze een beetje verleggen zodat de plooi in die rand komt te zitten en niet op je taart!
Probeer het zo maar eens! Ik vond het er altijd hartstikke moeilijk uitzien; maar eigenlijk is het appeltje-eitje! Echt niet moeilijk; gewoon niet te snel willen werken.
Veel succes iig!

5

ah! Super bedankt voor de tips :D ik ga het de volgende keer gelijk proberen haha!

Groetjes Ginny