1

Onderwerp: biscuit mislukt voor de tweede keer. Hier maar even opnieuw.

Mijn biscuit van de shop komt er voor de tweede maal ingezakt uit en voelt en ziet er van onder (binnen bodem) wat "spekkig" uit...Herkent iemand dit?
Moet je deze mix ook in temp. op laten lopen?

Gr. Mootje

2

Re: biscuit mislukt voor de tweede keer. Hier maar even opnieuw.

Ja, je kunt deze mix ook het beste op laten lopen, maar het klinkt uit je verhaal dat de biscuit niet gaar was. Hoe lang heb je gebakken, op welke temperatuur en hoe groot was de vorm?

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

3

Ik heb de eerste gebakken op de ena onderste stand vd oven. Op 175 graden stond op de mix. En netjes 35 minuten gedaan.
Deze vorm was 25 cm.

Toen dacht ik nadat het fout was gegaan, ik neem een kleinere, van 20 cm.
Hoeveelheden aangepast via de tabellen van de site.
Weer oven voorverwarmd maar nu op 160 graden. en in het midden van de oven geplaatst .Nu zelfs 45 minuten gedaan maar hij zakte in de oven al in.
Oven is niet open geweest.
Het is net een krater met een ommelet aan de onderkant. (net van iemand geleerd)

Dan zou ik 'm toch minstens 10-15 minuten langer in de oven doen, want dan is 'ie denk ik gewoon nog niet gaar. Als ik vier grote eieren gebruik en de mix, bak ik 'm op 150 graden (heteluchtoven van de combimagnetron) toch wel 50-60 minuten. Als ik met een hogere temperatuur bak wordt mijn biscuit heel erg droog, vandaar de lagere temperatuur.

'I love it when a cake comes together'

5

Misschien is je oven niet helemaal op de temperatuur die jij instelt? Controleer het eens met een oventhermometer.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

6 Laatst bewerkt door Bakmams (10-04-2010 16:35)

Heb hier ook een oventje, hete lucht die niet goed de temp aangeeft.
Bij een 20 cm en dan op de normale temp zoals aangegeven 180 graden. moest ik deze er wel 50 min in hebben staan.
Heb nu de oven temp op 200 staan en kan ik het met 35 min af. Dan is deze wel gaar.
Misschien dus toch eens kijken met een oven temp meter.
En bij grotere vormen moet deze er nog langer er in.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

7

Ik had het ook, met een godkope combimagnetron, deed ik hem bij de buurman erin, bakte hij hem geweldig...ben nu verhuisd, dat "mormel" mocht blijven staan van de nieuwe bewoner :)

8

Boska schreef:

Misschien is je oven niet helemaal op de temperatuur die jij instelt? Controleer het eens met een oventhermometer.

dit was ook mijn gedachte toen ik je vraag las

9

Ik zou ook een oventhermometer kopen, bij blokker ofzo. Denk dat dat je probleem gaat oplossen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

10

Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken. Maar schaam,schaam....ik verzoop mijn biscuitje gewoon......
Zette net bij een andere topic waarop gereageerd was al dat ik natuurlijk geen 3.3 dl. erin moet doen als er 33 ml staat....
Bijna mijn hele zak biscuitmix  (1 kg) heb ik in de prul kunnen gooien nadat ik de zielige ommelletjes uit de oven had gehaald.
Maar vadaag...Eureka! Een schitterend kapsel!!!!!!!!!!!!

Ben helemaal blij.
Gr. Mootje