1

Onderwerp: chocolade biscuit 10 cm

Ik ben een chocolade biscuit aan het maken van 10 cm doorsnede. 130 gr mix, 13 ml water en 2 eieren. Ik krijg alleen het beslag niet luchtig geklopt. Het is me al eens eerder gebeurd met chocomix. Toen wou ik een blanda bolletje bakken. Hebben jullie daar ook last van? Ik heb een kenwood mixer maar ik heb het idee dat deze hoeveelheid mix gewoon te weinig is voor mijn kom. Kan dat, dat ik hem daarom niet luchtig krijg?

2

Re: chocolade biscuit 10 cm

ik ken de mix niet. dus sorry.
maar ik denk niet dat het door de hoeveelheid komt. als er minder in zit, zou het juist sneller moeten gaan.

maar klop je de eieren apart?
en schep je er dan de mix bij en vervolgens het water?

succes

Enthousiaste groet, Maxime

3

Twixie et komt idd door de hoeveelheid.  Ik gebruik mij kennie alleen als ik meer als 3 eieren moet gebruiken.  Kleine hoeveelheiden mix ik gewoon met me handmixer. 

@tari.. als je mix gebruik hoef je helemaal niet apart te mixen.  dat is juist de handige van mix gebruiken ipv de recept voor basis biscuit ;)

Als je op de verpakking kijkt zie je dat de inhoud al anders is dan de biscuit. Je gebruikt te veel water.
probeer anders even deze 1 ei - 83 mix en  19 ml water

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

5

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb het nog een keer opnieuw gedaan maar dan met de handmixer en dat ging wel goed. Zal er de volgende keer ook eens wat minder water bij doen. Denk dat dat idd ook wel scheelt.