1

Onderwerp: Ik heb wat vraagjes betreft CC.

Ik ben hier nieuw en heb al gekeken naar vergelijkbare vragen maar kan ze zo snel niet vinden. Er staat zoveel info op deze site dat ik niet weet waar ik nou moet zoeken. Sorry als ik het ook bij het verkeerde topic heb geplaatst.

Ik heb afgelopen weekend een workshop taarten gemaakt en dat was echt super leuk. Nu wil ik van het weekend CC maken alleen had ik wat vragen ;-) (de workshop ga ik nog een keertje volgen maar dat duurd nog even)

1. Bestaan er bepaalde vormpjes die jullie gebruiken  wat betreft het marsepein wat je op de bovenkant van de CC doet zodat het de bovenkant afsluit tot bijna aan de randen. Eigenlijk dat rondje wat je erop “plakt” zeg maar?

2. Hoeveel beslag doe je in een CC bakje? Meten jullie dit ook af op een wweegschaaltje?

3. Kun je beklede cupcakes eigenlijk invriezen?

4. Hoe krijg ik er bijvoorbeeld een soort van suikerrandje op (lijkt op soort van hagelsag randje haha) Plakken jullie dit met eetbare lijm?

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes,
Natasja

2

Re: Ik heb wat vraagjes betreft CC.

1. ja er zijn vormpjes, maar het is ook te doen met een glas in de goede grote ;).

2. dit weet ik niet precies. maar ik doe het ong 2/3e en dan alles wat te veel is aftoppen, vullen laagje botercreme en dan de bovenkant er op. :)

3. volgens mij wel. heb het zelf nog niet gedaan. maar je hoort het veel van mensen die cc maken voor geboortes.

4. zijn verschillende manieren. als je het met een dekseltje van marsepein wilt. kun je het randje insmeren met glazuur en dat vervolgens er door heen rollen.

succes ;)

Enthousiaste groet, Maxime

3

Beklede cupcakes kan je prima invriezen :Y

Hagelslag e.d. kun je ook plakken met water, een beetje glazuur of zelfs botercreme eronder. Je kunt als je zo'n rondje wilt, eerst de botercreme smeren, den rondom hagels en uiteindelijk een rondje marsepein in het midden plakken.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Ik weeg het beslag wel af en ik doe er 40 gram beslag in (dan komen ze net boven het papiertje uit, daaronder vind ik te weinig).

Groet, Jolanda

5

En gebruik je dan de 'normale' maat aan bakjes? En gebruik je ook de mix voor de cupecakes?

Nog even een andere vraag  ;)  Ik zie overal van die leuke marsepein op de cupcakes die een beetje bloemachtige zijn. Dus in plaats van een rondje met van de rondingen aan de zijkant....mmh hoe leg je dat nou weer uit haha. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik  bedoel. Kun je die ook gewoon op de webshop kopen.

Alvast bedankt weer en ook nog bedankt voor de tips  *D

6

Ik gebruik inderdaad de normale maat caisses en met de cupcakemix  (en bak in een muffinvorm). Met 40 gram mix haal je uit 500gr. cc mix 25 cupcakes.  De kartelvorm is ook een uitsteker inderdaad. Weet niet of die in de webshop te koop is, moet een diameter hebben van ongeveer 6-6,5 cm .

Groet, Jolanda

7

De kartelvorm zit in een blikje met allerlei verschillende maten.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties