1

Onderwerp: 18 en 16 jaar (zwart/wit - rood/zwart/goud)

Vorige week mocht ik 50 zwart/wit cupcakes maken voor een 18-jarige dame (na overleg een klein kleuraccentje toegevoegd)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6LBTOIU8.jpg

en vandaag 76 stuks (2 standaards vol) voor een 16-jarige meid (zaal kleuren zijn rood/zwart/goud):

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OM6BWFP8.jpg

En weet je waar ik nou zoooooooooooo blij van werd?????? Ik tob al tijden met het bakken van de cupcakes. Volg werkelijk alle richtlijnen tot op detail (weeg ze zelfs op de gram af), maar toch heb ik vaak last van instortende cakejes (bij alle kinderen zelfs beroemd: "heeft u nog mislukte cakejes" :lol: ) en na het lezen van de tip hier op het forum, dat het wel eens aan de boter zou kunnen liggen heb ik ik plaats van de goedkope roomboter van AH maar eens de dure roomboter gekozen en nu 100 perfecte cupcakes, kijk daar word ik blij van!

Groet, Jolanda

2

Re: 18 en 16 jaar (zwart/wit - rood/zwart/goud)

mooie cc's

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

heel mooi!
ben wel benieuwd wat het verschil in boter is dan? weet dat bij slagroom juist meer vetgehalte moet hebben om beter te zijn, is dat bij boter dan ook zo?

4

Olga'74 schreef:

heel mooi!
ben wel benieuwd wat het verschil in boter is dan? weet dat bij slagroom juist meer vetgehalte moet hebben om beter te zijn, is dat bij boter dan ook zo?

Ik heb ook geen idee. Misschien ligt het helemaal niet hier aan, maar het was voor mij opvallend, dat het nu wel goed ging.

Groet, Jolanda

mooie verzameling!

ik gebruik altijd die goedkope boter, die van zaanse hoeve en heb daar nooit problemen mee...  :think:  zal dan ook wel weer met de oven te maken hebben...?? anders zou ik t niet weten! bakken is echt wetenschap!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Ooo wat zijn ze gaaf! Vooral de rood-zwart-gouden vind ik poeppie chique! Ik gebruik altijd een mix, daar moet nog water en olie bij. Geen las dus van de boter, maar wel dat mijn bovenkantjes vaak scheef zijn. Kan dat komen door de 3D hetelucht werveling in de oven? Op wat voor stand bak jij ze?
Anyway, ik ben weg van alles wat er uit jouw oven komt, zo ook deze cuppies!

Groetjes, José

7

Ik weet echt niet waar het aan kan liggen. Heb er met anderen ook al vaak over gesproken, maar we kunnen niets vinden......Ik bak nu op 160 graden, maar heb het ook oplopend geprobeerd, verschillende hoogtes in de oven etc.
Als ik muffins maak, dan heb ik ook mix waar olie bij moet en dat gaat altijd perfect (bolling bovenop), maar cupcakes was (hopelijk  ;) ) een ander verhaal. Ik roep nog niet te hard, klop klop.

Groet, Jolanda

8

ze zijn weer leuk Jol! helemaal tot in de puntjes  :thumb:
denk dat je met bakken er ook een soort van liefde bij moet doen  :s  had en heb nooit last van loslatende cc papiertjes en dat instorten viel ook altijd wel mee (best vlak te maken met wat botercréme) alleen vorig jaar met die bruids cc's. Bakken onder druk das volgens mij funest.
Ennuh ik bak altijd met blue band

9

werkelijk super gemaakt Jolanda, je hebt ze ook heel mooi op de foto gezet! :Y

10

je zien er super uit!!!

Liefs, Zanoni