Onderwerp: Sponsige biscuit
Hoi,
Ik heb nu enkele biscuit bodems gebakken, maar hij blijft sponsig. Mix hem 8 minuten op de hoogste stand en dan nog 2 minuten op de laagste stand.
Wat moet ik anders doen?
Dank je wel voor de tips.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Sponsige biscuit
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi,
Ik heb nu enkele biscuit bodems gebakken, maar hij blijft sponsig. Mix hem 8 minuten op de hoogste stand en dan nog 2 minuten op de laagste stand.
Wat moet ik anders doen?
Dank je wel voor de tips.
wat bedoel je met sponzig?
ze maken altijd een beetje een soppig geluid vooral als ze net de oven uit zijn.
wat bedoel je met sponzig?
ze maken altijd een beetje een soppig geluid vooral als ze net de oven uit zijn.
Ja, dat klopt. Dat vind ik juist zo'n grappig geluid, als je je hand er dan oplegd. Dan kraakt het heel zachtjes
Bedoel dat het erg luchtig is en als ik er dan op druk dan is het net of je een spons in drukt.
een soppig geluid hoor je dan en de taart veert terug als het goed is
ja dat doet hij zeker, Maar bij sommige zie ik dat hij mooi glad is. Maar dat is bij mij niet het geval als ik hem snijd.
dan zijn het echt een luchtig geheel.
hmmm dat heb ik nog niet eerder gehad.
bak je met de mix of anders
Ik bak met de mix. Ga het vandaag weer eens proberen. Dan laat het wel een zien. als het weer het geval is.
doe dat maar gaat bij mij met de mix nooit mis nl
Hij smaakt wel goed hoor hahahaa
en dat is toch best belangrijk
ja dat doet hij zeker, Maar bij sommige zie ik dat hij mooi glad is. Maar dat is bij mij niet het geval als ik hem snijd.
dan zijn het echt een luchtig geheel.
Een versgebakken bisquit snijdt lastig, als je hem een nachtje in de vriezer doet, dan snijdt het beter.
Hoi Allemaal,
Dank je wel voor de tips. Nou vandaag weer eentje gebakken, en ja hoor bingo het was weer. Nu ga ik er een beetje aan twijfelen, want het is inderdaad wanneer ik hem net gebakken heb en daarna als ik hem vrijwel meteen snij. Ik denk dus maar dat ik hem even langer moet laten staan en dan komt het denk ik goed. Want hij is echt verder prima in orde. En ziet er erg lekker uit en zo smaakt hij ook.
Groetjes Maaike
O, je moet hem wel goed laten afkoelen voordat je hem snijdt! Het klopt hoor, dat hij anders zo "sponzig" is. (leuk woord:)). Ik laat biscuit meestal een nacht staan, of in ieder geval een uur of 2 voordat ik hem snij.
oke hahaha, nou dat heb ik dus niet gedaan. VOor de volgende keren dus maar wel doen.
Dank je wel.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Sponsige biscuit