1

Onderwerp: marsepein probleem

hoi hoi

ik heb met de laatste 3 taarten heb er nu 5 gemaakt het probleem dat mijn marsepein scheurt. hoe kan dit met de eerste twee taarten geen problemen gehad

2

Re: marsepein probleem

Heb je misschien teveel poedersuiker gebruikt?

Daardoor kan het te droog worden, dan scheurt het sneller.

Groetjes Marianne

3

dat zou inderdaad kunnen ja misschien proberen minder poedersuiker te gaan gebruiken

4

Poedersuiker in je kast laten staan en Crisco halen bij de Toko  :thumb:

Groetjes Melanie

5

Inderdaad: Crisco  :Y  :Y  :Y

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

6

ik heb wel crisco maar nog nooit geprobeerd zou ook niet weten hoe het werkt

7

Een klein beetje Crisco op je handen, werkblad en eventueel wat aan je deegroller.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

8

I love crisco! Vind het zoveel fijner dan poedersuiker  :Y

Ik lees hier veel over crisco. Maar nu vraag ik mij af, dat is vet dus laat dat dan geen laag achter op de marsepein. En kan je dan het overgebleven marsepein nog gewoon gebruiken. Want nu bewaar ik wat is afgesneden heb en gebruik dat weer een andere keer.

10

Vooral je marsepein heel goed soepel kneden met idd een beetje crisco erdoor. Neehoor, dat laat geen laag achter. Marsepein is zelf ook voor een groot deel vet uit de amandelen. Ikzelf gebruik vaak een mengsel van marsepein en fondant: wel de smaak van marsepein maar meer de kleur en elasticiteit van de fondant...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

11

Saskia mv Lisa schreef:

Ik lees hier veel over crisco. Maar nu vraag ik mij af, dat is vet dus laat dat dan geen laag achter op de marsepein. En kan je dan het overgebleven marsepein nog gewoon gebruiken. Want nu bewaar ik wat is afgesneden heb en gebruik dat weer een andere keer.

nee met crisco kun je het gewoon bewaren.

maar of je nu poedersuiker of crisco gebruikt, marsepein of fondant dat in aanraking is geweest met botercreme of kruimels, moet je weggooien.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

12

Of een blok frituurvet halen!

Jacqueline

13

Ik lees net dat meer mensen problemen hadden met de Marsepein..
Welke marsepein heb je gebruikt?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

14

Bommeltje schreef:

ik merkte dat ook al... Heb de shop een mailtje gestuurd over de 1:3marsepein van funcakes

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

tipsytaartje schreef:
Saskia mv Lisa schreef:

maar of je nu poedersuiker of crisco gebruikt, marsepein of fondant dat in aanraking is geweest met botercreme of kruimels, moet je weggooien.

Maar dat doe ik ook hoor. Maar wanneer ik de lap marsepein over de taart heb gelegd en dan mooi om de taart heb. Houd ik altijd over waar geen botercreme of kruimels aan zitten en dat bewaar ik weer voor een andere keer om de taart mee te versieren. Maar als daar dus crisco aan zit kan dat dus gewoon. Goed om te weten, want ik heb het wel in huis. Maar durfde het eigenlijk niet te gebruiken omdat ik bang was dat de marsepein wat ik over hield dan niet meer te gebruiken was.

16

tipsytaartje schreef:
Saskia mv Lisa schreef:

Of je gooit het in je wederhelft/kinderen :lol:

Alles goed???? nee 3 fout

lune schreef:
tipsytaartje schreef:
Saskia mv Lisa schreef:

Of je gooit het in je wederhelft/kinderen :lol:

Daar is het wel een beetje veel voor. Dan heb ik straks van die ronde tonnetje hier rond lopen. Niet echt de bedoeling. Mijn man begint al te klagen niet weer een taart he.

18

Dagmar schreef:
Bommeltje schreef:

ik merkte dat ook al... Heb de shop een mailtje gestuurd over de 1:3marsepein van funcakes

hier ook de 1:3 van funcakes

19

amanda1234 schreef:
Dagmar schreef:
Bommeltje schreef:

hier ook de 1:3 van funcakes

Ik heb er een klacht over gestuurd, laat het wel weten als ik iets gehoord heb  :Y

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...