Onderwerp: Hoe origineel.. weer een 'hoeveel biscuit heb ik nodig' vraag!
Hallo,
Ik heb 2 bakvormen van PME de 10 en 15cm van 10 cm hoog.
Tot op heden heb ik 3 van 10cm vanillebiscuits gebakken en 1 chocobiscuit van 15cm. De inhoud was gebaseerd op een eerder topic waarin ik om hoeveelheden vroeg 1 ei, 66gram mix en 6,6 gram water voor de 10cm en het dubbele voor de 15cm. Voor het chocoladekapsel van 15 cm heb ik andere verhoudingen aangehouden omdat ik dat hier ergens op het forum las: 83 gram mix, 19 gram water en 1 ei en dat keer 2.
Nu wil ik meer hoge bakvormen aanschaffen van PME maar ik kan dus nergens de goede hoeveelheden vinden. Aangezien de meeste geloof ik in een lage bakvorm bakken, heb ik niets aan de tabellen. NU ben ik dus op zoek naar een formule oid.
Ik las dat lengte x breedt x hoogte = de inhoud van je bakblik en voor elke 500ml moet je dan 1 ei nemen oid. Als ik dat toepas op de 15cm vorm zou ik ipv twee 4,5 dus 5 eieren moeten nemen, want lengte [15] x breedte [15] x hoogte [10] = 2250. 2250/500 = 4,5.
Hoe zit het nou? Ik wil namelijk gewoon verschillende vormen van 10cm hoog kunnen aanschaffen en ze gebruiken zonder voor elke vorm telkens een topic te moeten openen.
Het is vast heel makkelijk..