1

Onderwerp: 100 minicupcakejes met babytjes

Hallo allemaal,

ik heb de vraag gekregen om 100 minicupcakejes te maken met babytjes , nu heb ik een siliconen mold om de babytjes te maken. 100 stuks er best veel en het leuke is dat de babytjes pas geleverd hoeven worden(natuurlijk) na de bevalling die waarschijnlijk deze week gaat gebeuren. Als ik de babytjes nu al begin uit te steken,(ik werk met marsepein) hoe kan ik deze dan het beste bewaren...en stel dat de bevalling pas volgende week is hoe hou ik de babytjes dan mooi en dat ze niet uitdrogen? de klantjes willen graag direct de volgende dag de cupcakejes geleverd hebben maar ik werk graag een beetje in het voren dus wie heeft er tips?

En dan had ik nog een vraag over de vulling, welke gebruiken jullie bij de cupcakejes? ik werk zelf graag met dubbelgeslagen room en klop klop en daar dan een smaak aan toe voegen alleen omdat de cupcakejes zo klein zijn verdwijnt de vulling er vaak een beetje in , en ik vind botercreme net even te machtig . iemnd hier nog een mooi receptje of ideetje voor?

alvast bedankt.

2

Re: 100 minicupcakejes met babytjes

Hoi hoi,

Als je de baby's van marsepein maakt en ze op bakpapier onder folie bewaart, is er niets aan de hand. Drogen ze niet uit. Ik doe ze dan ook nog in een taartdoos zelf.

Vulling:
Ik ga je toch crème adviseren. Wat ik erg lekker vind - en de mensen om mij heen ook - is crème met een blik gemalen fruit erdoor. Dus crèmehoeveelheid van 1 pakje roomboter en dan een groot blik fruit gepureerd erdoor.
Als je dat nog even invriest (je kunt het vooraf maken) en dan na het ontdooien nog een keer met de staafmixer bewerkt, is het net een hele zachte pudding. Iedereen is er hier helemaal dol op. Ik gebruik altijd het goedkoopste blik gemengd fruit van Super de Boer.

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

3

heej das een goede tip, dan haal ik een blik gemengd fruit doe je er dan ook nog suiker door? ik maak ook wel cupcakeboeketten met botercreme maar ik vind dit echt een gouden tip! heel erg bedankt. lijkt me erg lekker.

4

Je kan ook een smaakje toevoegen aan de botercrème; ik doe zelf altijd een smaakje van de Saroma(pudding) er in.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

5

ik heb inderdaad weleens met de saroma in mijn handen gestaan maar nooit geprobeerd , dat doet me heel erg aan vroeger denken en dat liedje van ome henk ....op de camping...  hahaha maar ik ga het ook zeker eens proberen. wij namen het altijd mee als we naar frankrijk gingen. ( jeugdsentiment) ik vind het fruit uit blik wel een supertip ik ben het nu aan het mixen.

6

JanetGL schreef:

Dus crèmehoeveelheid van 1 pakje roomboter en dan een groot blik fruit gepureerd erdoor.
Als je dat nog even invriest (je kunt het vooraf maken) en dan na het ontdooien nog een keer met de staafmixer bewerkt, is het net een hele zachte pudding. Iedereen is er hier helemaal dol op. Ik gebruik altijd het goedkoopste blik gemengd fruit van Super de Boer.

Je recept klinkt erg lekker!
Is dat botercreme op basis van de mix?
Alvast bedankt voor je antwoord.

zo hééérlijk ontspannend.....

7

hallo,

ik heb hem net gemaakt ik heb de roomboter in de mixer gedaan en het fruit erbij. nu lijkt het geschift, het zijn allemaal kleine brokjes geworden...is dit normaal? Het lijkt op geschifte slagroom kan ik dit weggooien of komt het nog goed na het invriezen?

8

wat langer doormixen.....dan lost het ws wel op

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

9

ik denk dat ze bedoelde dat je botercreme moest maken met de hoeveelheid dat je 1 pakje boter gebruikt.
dus ik neem aan dat ze bedoelde:
250gr boter en 250 gram suiker en als je dat gemaakt hebt het fruit er bij.

hopelijk lukt het.

ze geven soms ook als tip dat je de kom waarin je geschifte mengsel hebt in een andere kom zetten met warm water. en dan na een tijdje weer kloppen.

succes

Enthousiaste groet, Maxime

10

GebakjeG schreef:

hallo,

ik heb hem net gemaakt ik heb de roomboter in de mixer gedaan en het fruit erbij. nu lijkt het geschift, het zijn allemaal kleine brokjes geworden...is dit normaal? Het lijkt op geschifte slagroom kan ik dit weggooien of komt het nog goed na het invriezen?

Ik denk ook dat er bedoelt wordt de botercreme 1:1. Misschien kan je nog proberen er 250 gr poedersuiker er door te mixen, kijken wat het dan gaat doen?

groetjes van Ann

11

nog een keer geprobeerd maar zodra ik het geblende fuit toevoeg gaat het in de schift, ik denk dat ik ze maar ga vullen met banketbakkersroom en geblend fruit. dat blijft ook mooi stevig en is ook erg lekker. De 80 mini babytjes zijn inmidels allemaal klaar en voorzien van een schattig blauw mutsje, dat was al een uurtje of 3 werk...  ik zal proberen een fotootje te plaatsen zodra de bestelling geplaatst word. ik kan geen marsenpein babytje meer zien hihi.weltrusten maar waarschijnlijk is het al goedemorgen voordat dit gelezen word.

12

gebakje, bedenk je wel dat banketbakkersroom in de koelkast bewaard moet worden!!
mini cc zou ik trouwens helemaal niet vullen..
bakken, en afsmeren met een lekkere creme, daar het babytje erop en klaar!
creme hoeft niet in de koelkast. dubbelgeslagen room en klopklop moeten wel in de koelkast.
en cc in de koelkast drogen heel erg snel uit!