1 Laatst bewerkt door grietje (29-03-2010 12:43)

Onderwerp: Het is zo zoet...

Ik heb nu een paar taarten gemaakt. Die had ik bekleed met fondant. Maar de volgende taart ga ik met marsepein bekleden. Ik lust zelf geen marsepein, dus koos ik in de eerste instantie voor fondant. Maar hier in huis vinden ze het niet lekker. Dus dan ga ik maar eens marsepein proberen.

Ook is het probleem dat ze de botercreme zo zoet vinden. Ik had de eerste taart afgesmeerd met 1:1 bc. Voor de tweede taart had ik meringebc gemaakt met een beetje hazelnootpasta. Dit vonden de kids ook niet echt lekker. Het blijft gewoon erg zoet.
Manlief zei ook dat de biscuit en de vulling wel lekker is, maar dan de bc en fondant veel te zoet.
Wat kan ik daar nu aan doen?
Ik heb nu marsepein 1:3 besteld.
Ik had meringebc 1-2-3 gemaakt. Wel lekker, maar zoet.
Ik wil de volgende keer lemoncurd proberen met de citroenkwaktaartpudding. Die is alleen niet in onze kleine supermarkt te krijgen. Daar moet ik dus voor op stap. :/

De visite vond de taart wel lekker, maar de kinderen vinden hem niet super. Terwijl ik hem voor hun verjaardag heb gemaakt. :/  Da's niet zo leuk natuurlijk.
Johan wordt volgende maand 5 en hij wil wel een taart, maar hij zei dat het alleen cake moest zijn met niets erin. Lijkt me wel wat droog als ik voor hem een 3d cars wil maken.

Sorry, heel verhaal!
Het komt dus hier op neer: ze vinden mijn taarten mooi :Y , maar niet zo heel lekker! :nooo  Wat moet ik daarmee??
Het is te zoet, te machtig. Een laagje bc vinden ze vies. Wat nu???

Groetjes Gerien

2

Re: Het is zo zoet...

Hier hetzelfde probleem!! Mijn kids hebben ook niet graag een "moooie" taart :D

Gisteren een chocoladetaart gemaakt, heel simpel met laagjes fugde ertussen en afgestreken met wat fudge. Daarboven op wat chocoknispers...nou mijn kids hebben gesmuld!! Dat wordt komend jaar dus de verjaardagstaart...niks moeilijk puzzelen, netjes strak bekleden....gewoon chocola :lol:

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Mijn ervaring is ook dat de meeste kinderen het te zoet vinden. Zowel marsepein als fondant. De kindertaarten zijn dus eigenlijk voor de volwassene  :lol: . Al eet mijn zoon van 9 wel de decoraties op maar vind de taart zelf niet lekker. Zijn neefje eet de taart op en niet de marsepein.....

hier het zelfde probleem
taart en vulling ok maar de rest veel te zoet

5

Ik zou dan voor Johan de taart met gewone cake maken( bijv. Boerencake). Eventueel een soort marmercake er van maken met Nesquik Chocoladepoeder; smaakt altijd goed en is niet te zoet.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

6

Hier in huis is het juist andersom. Ik ben de enige die het echt niet lekker vind. Aangezien ik de dikste ben, is dat niet echt een probleem. Wel vinden vrienden en familie het niet lekker. Maar van mij mogen ze altijd wat ze niet lekker vinder eraf halen en ik maak vaak 'gewone' taart of cc's erbij.

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

7

Astrid73 schreef:

Ik zou dan voor Johan de taart met gewone cake maken( bijv. Boerencake). Eventueel een soort marmercake er van maken met Nesquik Chocoladepoeder; smaakt altijd goed en is niet te zoet.

Hij wil wel graag een cars-3d. Dus moet er rode marsepein over. Die dan ook niet vullen? Alleen een beetje bc voor het aan elkaar plakken van de verschillende stukken. En bc om af te smeren?

Groetjes Gerien

8 Laatst bewerkt door Patricia0255 (29-03-2010 16:38)

ik lust geen marsepein ielks jakkes..

maar de marsepein 1:4 lust ik wel.. daar (vind ik) geen marsepein smaak aan zitten. en deze gebruik ik voor mijn taarten

de 1:3 vind ik niet lekker en heeft wel een marsepein smaak :(

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

9

Patricia0255 schreef:

ik lust geen marsepein ielks jakkes..

maar de marsepein 1:4 lust ik wel.. daar (vind ik) geen marsepein smaak aan zitten. en deze gebruik ik voor mijn taarten

de 1:3 vind ik niet lekker en heeft wel een marsepein smaak :(

Ik lust dus ook geen marsepein. :s
Ik probeer nu de 1:3 gewoon eens. Ik kan altijd de 1:4 ook eens proberen.

Groetjes Gerien

10

Hi

Ik ben sinds 1 maand besmet met het taarten virus :Y ! Tot nu toe 3 taarten gemaakt. De kids vonden ze heerlijk!
Ingredienten: Biscuitmix, botercreme mix,1 laag smeren met frambozenjam (light = minder zoet!!)en 1 laag met vulling van 200 gram monchou met 1 pakje slagroom en 2 zakjes vanille suiker (uit de recepten van deze site) Daardoorheen een paar eetlepels light frambozenjam! Heerlijk. :P 
Niet te grote sukken afgesneden en zowel kids als visite  vonden het heerlijk!. Wel machtig maar lekker!

11

@ Grietje:

Nee, dan ook niet vullen, als hij het te zoet vindt. Alleen de bc gebruiken waar nodig is.
Misschien kan je de cake rood kleuren voor het leuke effect.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

12

Astrid73 schreef:

@ Grietje:

Nee, dan ook niet vullen, als hij het te zoet vindt. Alleen de bc gebruiken waar nodig is.
Misschien kan je de cake rood kleuren voor het leuke effect.

da's misschien ook wel een goed idee.

Groetjes Gerien

13

Hoi,
ik zou je de banketbakkersroom aanraden om als vulling te gebruiken. Dat vinden mijn afnemers erg lekker, en zeker lekkerder dan gevuld met de bc. Dat wordt té boterig en te zoet bevonden.

14

De patidess framboos of citroen door de botercreme maakt het ook frisser. Of inderdaad een ander soort taart.
Hier een kind trouwens wat gaat voor de marsepein en juist het biscuit niet opeet  :)

15

mootje schreef:

De patidess framboos of citroen door de botercreme maakt het ook frisser. Of inderdaad een ander soort taart.
Hier een kind trouwens wat gaat voor de marsepein en juist het biscuit niet opeet  :)

Kun je ook wat citroensap door de bc doen? Mijn bestelling is namelijk al onderweg.

Groetjes Gerien

16

Hier zijn de kids ook niet gek op marsepein/fondant maar zij halen het gewoon van hun stuk taart af, ze hóeven het natuurlijk niet op te eten  ;)

Al zijn mijn kids gewoon vreemd want als ik de sugargun in mijn handen heb komen ze sliertjes halen  :+

Groetjes Melanie

17

grietje schreef:

Kun je ook wat citroensap door de bc doen? Mijn bestelling is namelijk al onderweg.

Als ik citroen botercreme maak, gebruik ik alleen maar citroensap ipv water en nog iets extra voor het smaakje zoals aangegeven in het recept. Dan ben je die vettige smaak enigzins kwijt. Niet te dik smeren dan gaat het wel. Ik vind het trouwens lekkerder met roomboter dan met crisco, dat glibbert zo in je mond hwwwwrrrr houd ik dus niet van :+

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

18

Heidimaris schreef:
grietje schreef:

Als ik citroen botercreme maak, gebruik ik alleen maar citroensap ipv water en nog iets extra voor het smaakje zoals aangegeven in het recept. Dan ben je die vettige smaak enigzins kwijt. Niet te dik smeren dan gaat het wel. Ik vind het trouwens lekkerder met roomboter dan met crisco, dat glibbert zo in je mond hwwwwrrrr houd ik dus niet van :+

Jij gebruikt dus bc mix uit de shop? Ik maak het gewoon zelf. De laatste keer had ik meringebc gemaakt. Net klaargemaakt vind ik het lekker, maar is hij weer hard geworden in de koelkast vind ik hem zelf al een stuk minder lekker.

Groetjes Gerien

19

bc is ook niet lekker als het hard is, de taart moet dan op kamertemp geserveerd worden. Ik vind het zowiezo niet lekker als vulling. Ik gebruik alleen bc als heel dun afsmeerlaagje, en om dijkjes te spuiten. En tja... dit soort taarten is nu eenmaal erg zoet. Ik zeg ook altijd tegen visite dat ze, als het te zoet is, de marsepein er maar af moeten halen. Dat scheelt al een stuk. Verder... fruit mousse (vers gemaakt, met vers fruit, gelatine, citroensap en slagroom) geen suiker aan de slagroom toevoegen, dat scheelt al een stuk. laagje lemoncurd ertussen, met vruchtenkwark vullen, met een likeurtje tremperen. Ik maak bijna geen taarten meer met veel chocolade of bc vullingen (tenzij op uitdrukkelijk verzoek en na diverse waarschuwingen van mijn kant).

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

20

ja klopt vergeet ik: lemon curd ertussen is ook lekker fris! Vind ik nog steeds een echte aanrader voor deze taarten.

21

Ik vind het zelf ook te zoet,en haal het fondant er meestal af.Maar mijn kinderen vinden het heerlijk en eten de boetseersels zo op.
Ik vind vullen met botercréme ook niet lekker en gebruik het alleen om af te smeren en de dijkjes.Vullen met citroen-of sinaasappelvulling ofzo maakt het al frisser.

Groetjes Notje

Ik heb voor mijn laatste taarten lemoncurd en botercreme met vruchtencocktail als vulling gebruikt. Lekker fris en een mooie tegenhanger voor het zoete. Je kan ook nog citroenrasp/sinaasappelrasp door je biscuitbeslag doen, haalt ook dat zoete een beetje weg.

'I love it when a cake comes together'