Onderwerp: Het is zo zoet...
Ik heb nu een paar taarten gemaakt. Die had ik bekleed met fondant. Maar de volgende taart ga ik met marsepein bekleden. Ik lust zelf geen marsepein, dus koos ik in de eerste instantie voor fondant. Maar hier in huis vinden ze het niet lekker. Dus dan ga ik maar eens marsepein proberen.
Ook is het probleem dat ze de botercreme zo zoet vinden. Ik had de eerste taart afgesmeerd met 1:1 bc. Voor de tweede taart had ik meringebc gemaakt met een beetje hazelnootpasta. Dit vonden de kids ook niet echt lekker. Het blijft gewoon erg zoet.
Manlief zei ook dat de biscuit en de vulling wel lekker is, maar dan de bc en fondant veel te zoet.
Wat kan ik daar nu aan doen?
Ik heb nu marsepein 1:3 besteld.
Ik had meringebc 1-2-3 gemaakt. Wel lekker, maar zoet.
Ik wil de volgende keer lemoncurd proberen met de citroenkwaktaartpudding. Die is alleen niet in onze kleine supermarkt te krijgen. Daar moet ik dus voor op stap.
De visite vond de taart wel lekker, maar de kinderen vinden hem niet super. Terwijl ik hem voor hun verjaardag heb gemaakt. Da's niet zo leuk natuurlijk.
Johan wordt volgende maand 5 en hij wil wel een taart, maar hij zei dat het alleen cake moest zijn met niets erin. Lijkt me wel wat droog als ik voor hem een 3d cars wil maken.
Sorry, heel verhaal!
Het komt dus hier op neer: ze vinden mijn taarten mooi , maar niet zo heel lekker!
Wat moet ik daarmee??
Het is te zoet, te machtig. Een laagje bc vinden ze vies. Wat nu???