1

Onderwerp: eens, maar noooooit weer....

Vandaag had ik een dagje vrij ingepland om eens lekker ontspannen aan mijn eerste dummie (van de 4) voor de bruidsbeurs te werken.

Vol goede moed en zin ging ik aan de slag, ik had de fondant mooi gekleurd en ik had al helemaal in mijn hoofd hoe ik hem wilde hebben.

Nou, wat een DRAMA zeg!
In totaal heb ik ruim drie uur lopen kneden, uitrollen, bekleden, scheuren, kneden, bekleden, scheuren enzovoorts....

De fondant was uiteraard uiteindelijk helemaal naar zijn mallemietje, want hoe meer poedersuiker je er doorheen kneed hoe brooser het wordt..
De onderste laag was nog wel gelukt, de tweede laag noodgedwongen wit gemaakt want ik had wel al gemerkt dat ongekleurde fondant minder snel scheurt en als het al scheurt valt het minder op door het witte piepschuim eronder.

De bovenste laag heb ik helemaal creatief opgelost door een lap eromheen te wikkelen en een rondje uit te steken...
Door de naad die duidelijk zichtbaar moest ik mijn hele versieringen aanpassen op het wegwerken van alle scheuren, kieren, zucht...

Ik had er zo'n zin in... Uiteindelijk toch nog stress omdat hij voor 6 uur op de foto moest, want hij is ook nog eens voor in het bruidsmagazine van de beurs...

Gelukkig heeft mijn zus hem wel aardig op de foto gekregen, maar bweh, ik weet niet eens of ik deze taart nou nog echt leuk vind geworden :nooo

http://img.photobucket.com/albums/v488/Naera/bewerkt1.jpg

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

2

Re: eens, maar noooooit weer....

ooooh balen van je tegenslag maar...

IK VIND HEM WERKELIJK SCHITTEREND :Y  :Y  :Y
:thumb:  :thumb:  :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Wow Wow wow!!

Groetjes, Maudje.
*Maud's Cake Q-ture*

4

WOW schitterend, werkelijk geweldig

5

Wauw ik vind je taart echt schitterend! Dus ondanks alle tegenslag... het resultaat is TOP

6 Laatst bewerkt door Miss Pebble (29-03-2010 16:28)

Nou, hij is echt wel bruidsmagazine waardig hoor! Wedden dat je een heleboel aanvragen voor precies deze taart gaat krijgen?? ;)

Maarre... wat was het probleem nou? Dat het dummies waren? Dan een paar tips:
- lekker dik houden die fondant!!
- de dummie met een natte hand instrijken en flink aftikken zodat-ie alleen nog licht vochtig is
- dummie met icing vastzettend op de ondergrond want door z'n lichte gewicht schuift-ie alle kanten op...

Maar nogmaals, voor dit resultaat heb je al dat gepruts toch helemaal over?? Hij is super!
Alleen zou ik zelf de vlinders zèlf gemaakt hebben ipv die ouweldingen. Maar misschien heb je dat wel uit tijdnood gedaan?

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

7

Cakes by Petra schreef:

Nou, hij is echt wel bruidsmagazine waardig hoor! Wedden dat je een heleboel aanvragen voor precies deze taart gaat krijgen?? ;)

Maarre... wat was het probleem nou? Dat het dummies waren? Dan een paar tips:
- lekker dik houden die fondant!!
- de dummie met een natte hand instrijken en flink aftikken zodat-ie alleen nog licht vochtig is
- dummie met icing vastzettend op de ondergrond want door z'n lichte gewicht schuift-ie alle kanten op...

Maar nogmaals, voor dit resultaat heb je al dat gepruts toch helemaal over?? Hij is super!
Alleen zou ik zelf de vlinders zèlf gemaakt hebben ipv die ouweldingen. Maar misschien heb je dat wel uit tijdnood gedaan?

Thanks voor de tips!

Dik, dun het maakte niks uit.. Misschien verkeerde fondant? :think: Gebruik altijd pettinice, heb nooit zoveel last van scheuren.. Maar het scheurde nu bij de rand gewoon echt helemaal af..

Ik had hem een beetje ingesmeerd met piping gel om te plakken, of is dat een no no?

Ik denk dat de randen van de dummies gewoon echt te scherp en te stijl waren ofzo. Had ze nog een beetje zachter gemaakt met de smoother maar dat maakte verder geen verschil in het scheuren..

Vind die ouwel vlinder wel mooi van kleur :o had ze zelf wel willen maken, maar ook inderdaad tijdnood :)

8

ik vind m helemaal geweldig en van je tegenslagen is op de foto niets te zien hoor!

9

hij is super geworden hoor... ik had hetzelfde probleem vorige week,maar dan met ballina....3 verschillende emmers..allemaal hetzelfde..ws een productie fout...ben nu overgestapt op bakels...wel jammer want ballina is zo lekker..en nog witter....
maar door de goede service van de twee shops war het vandaan komt heb ik het vergoed gekregen..
maar je dummie is geweldig

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

10

Ik vind hem echt werkelijk waar SCHITTEREND!!!
Complimenten!!!

11

Piping gel heb ik hier ook vaak voorbij zien komen als tip, dus zal net zo goed werken. Maar dat is bederfelijker dan een potje decorator icing dus dat heb ik niet standaard in huis...

En oja, ik heb de bakpannen van PME - die hebben afgeronde hoeken en dus bestel ik ook altijd dummies met afgeronde hoeken. Dát zal ook wel verschil maken!

Maar heb je piepschuim dummies dus bijgesneden tot topsies?? Pfieuw, dat zal een troep gegeven hebben!
Ik wil dit ook eens doen, maar ben erg blij met de tip die ik hier laatst zag over oase. Zie ook de dummie die Wendy in Den Bosch heeft gemaakt.

P.S. ik vind die ouweldingen ook mooi hoor, en soms echt lekker handig al finishing touch. Alleen zijn ze in het echt wat fletser als op het plaatje (ook in de hebshop) en dat vind ik zelf dan weer wat minder leuk. Ik heb nu een foodprinter, als ik wat ervarener ben in het maken van leuke plaatjes wil ik ook proberen vlinders op icing sheet te printen en die dan uit te steken of snijden. Wel meer werk, maar dan kan je de kleuren mooi aanpassen ;)

Tjee, wat maak ik toch altijd lange verhalen :lol:

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

12

Hij is prachtig hoor! En inderdaad, zoals al genoemd, van al je tegenslag is niks te zien..
Zeg maar niet dat je hem noooooooit meer maakt, hij is geweldig!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

13

Cakes by Petra schreef:

Maar heb je piepschuim dummies dus bijgesneden tot topsies?? Pfieuw, dat zal een troep gegeven hebben!
Ik wil dit ook eens doen, maar ben erg blij met de tip die ik hier laatst zag over oase. Zie ook de dummie die Wendy in Den Bosch heeft gemaakt.

Ja denk dat ik Oase ook maar in het vervolg moet gaan gebruiken!

Ik heb ze niet zelf bijgesneden hoor! Bij de koekjesfee kun je kant en klare topsy dummies kopen (wel prijzig...) maar ik wilde er persé eentje voor op de bruidsbeurs.

Achteraf, Oase, tsja, leermomentjes  :lol:

14

Super mooi, en die kleuren geweldig!!!!!
Er is niks te zien van alle tegenslagen.    :thumb:

15

wat een mooierd!

Be in love with what you have

16

pfohhh... geweldig mooi zeg!!!!!

17

Ik vind hem ook reuze mooi geworden!!! Ik scheur met een nagelvijl de randjes wat zodat ze niet meer scherp zijn , sindsdien scheurt de fondant niet meer !!!Hoop dat je hier iets aan hebt ...een nagelvijl is niet zo duur als een kant en klare dummy!!! ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

18

nicole th schreef:

Ik vind hem ook reuze mooi geworden!!! Ik scheur met een nagelvijl de randjes wat zodat ze niet meer scherp zijn , sindsdien scheurt de fondant niet meer !!!Hoop dat je hier iets aan hebt ...een nagelvijl is niet zo duur als een kant en klare dummy!!! ;)

Supertip! Dat ga ik zeker uitproberen! :thumb:

19

Hallo Etty, wat een plaatje van een taart en de vlinders erop zijn erg leuk. Dus daar had je ze voor bewaard!!
Ik vind het een kleurrijk geheel en denk dat er veel bruidsparen van gecharmeerd zullen zijn.

@miss pebble:  ik heb ook geprobeerd om uit icingsheets figuren te steken maar vond dat erg moeilijk gaan.
Ik knip alles dus maar.

20

Etspaghet schreef:
nicole th schreef:

Supertip! Dat ga ik zeker uitproberen! :thumb:

Graag gedaan... het kost allemaal al genoeg hé!!! :D

Vele en lieve groetjes Nicole

21

Ik vind em werkelijk oogverblindend!!! Prachtig!

Tja.....ik weet dat veel dames met poedersuiker/maizena werken en dat het eigenlijk zo "hoort", maar ik gebruik het nooit! Een beetje crisco op de handen, uitrollen op mijn matje....nooit problemen met scheuren etc.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

22

Mijn mond valt gewoon open!!! Hij is SUPER  :D

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

23

Kadohke schreef:

Ik vind em werkelijk oogverblindend!!! Prachtig!

Tja.....ik weet dat veel dames met poedersuiker/maizena werken en dat het eigenlijk zo "hoort", maar ik gebruik het nooit! Een beetje crisco op de handen, uitrollen op mijn matje....nooit problemen met scheuren etc.

hier ook nog nooit maizena of poedersuike rgebruikt...ben ook echt een crisco fan hoor :D

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

24

Dankzij alle moeite die je hebt moeten doen is het nu wel een prachtige dummy geworden  :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

25

Ik vind hem PRACHTIG!! Van al dat gestress is niets te zien hoor! :thumb:

Groetjes Anuska
Sweet cake, tasty bite