1

Onderwerp: Cupcakejes???

Lieve ervaren bakk(st)ers,

in oktober moet ik een kleine bruidstaart maken ( voor het aansnijmoment), nou dat zie ik zeker wel zitten..
Maar voor de gasten wil het stel cupcakejes.
Maar met versierde cakejes heb ik dus helemaal geen ervaring.
Ik weet dat je het capje eraf snijdt en dan beetje botercreme erop en dan "rondje"marsepein en versieren maar..
Maar: de cupcakes opzich...
Ik maak wel eens met mijn nichtje cupcakes van Jamie O.
Die zijn heerlijk, maar lijken me veeeeeel te zwaar om te versieren..
Is de funmix luchtig ( zoals de biscuitmix...) ?
Ik hoor graag van jullie met veel tips en trucs!!!
Heel erg bedankt alvast!!

zo hééérlijk ontspannend.....

2

Re: Cupcakejes???

Je staat in de verkeerde rubriek, ik zal er even melding van maken en dan word je wel verplaatst.

Aangezien ik binnenkort een opdracht heb voor 40 cc's lees ik wel even mee.

3

kapje dr af en botercreme drop?????  :think:
Nee hoor hoeft helemaal niet....
Ik heb altijd cupcakes mix uit de shop en dies heeeerlijk,afsmeren met bv jam of chocopaste,marsepeinrondje drop en decoreren maar...

succes!

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

4

Klein&Fijn is een show-rubriek, niet voor vragen.

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

(omdat je zowel vragen over de mix als over het decoreren hebt)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Inderdaad niet het kapje eraf!
Ik maak vaak cupcakes en gebruik de mix van de webshop. Echt geweldig. Ik doe er altijd amandelessence doorheen en versier dan met marsepein. Vind ik echt een heerlijke combi en niet zo zwaar.
je kan de cupcakes ook vullen maar dat is best wel weer wat werk als je ze ook gaat versieren. Is mijns inziens ook niet nodig.

6

Ik gebruik meestal het recept van Nigella; lukt ook altijd en toch goedkoper dan de mix.

Vullen kan wel, maar dan zou ik het met een (slagroom)spuit inspuiten. Er is ergens een how-to van, mocht je niet weten hoe.

Maar je kan ze dan ook alleen afsmeren met bijv. botercrème en dan een rondje marsepein uitsteken met bijv. nog een uitgestoken hartje daarop of hun initialen bijvoorbeeld (om het simpel te houden, als je het nog nooit gedaan hebt).

Succes !!!

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

7

Bedankt voor jullie tips!  :)

8

Na het bakken in het muffinblik laten zitten, bakpapiertje erop en dan een iets zwaardere plank erop; zijn je cc's gelijk allemaal plat en makkelijk te versieren :Y
Ik ben helemaal fan van smeltfondant van ballina; vind hem erg makkelijk werken en superlekker!! Ook de smeltfondant van patidess is heerlijk; die had ik van bij de intratuin. Die is iets minder zoet en overheersen; met die van ballina heb je wel een dikkere laag zeg maar.
Ze zijn allebei hagelwit en je kan er nog heel makkelijk een decoratie van fondant of marsepein in laten plakken zeg maar zo lang de smeltfondant nog niet uitgehard is.

9

Ik maak al jaren cupcakejes en doe het altijd met 150 gram zelfrijdendbakmeel 150 gram suiker 150 gram (gesmolten) boter snufje zout en scheutje melk en 2 eieren

alles doorelkaar mixen en je hebt genoeg voor 12 CC

versieren doe ik door een beetje botercreme erop te smeren of te spuiten en dan circkel uitsteken van 6cm en erop leggen (marsepein of fondant wat je wilt :)) en dan je uitleven op de decoratie

Groetjes en fijne dag!
Kruimel

10

zelfrijdendbakmeel     :lol:

Sorry een beetje melig

Groetjes Notje

11

Nogmaals bedankt allen... ik heb voorlopig zat te doen om al dat lekkers uit te proberen...
Zelfrijdend... hmm... misschien zo van de kast in de kom!
Best handig  :+
LOL