1

Onderwerp: Taartzaag

Hallo allemaal,

Ik heb een taartzaag besteld en ik wou deze vandaag eens uitproberen. Nu weet ik niet of het aan mij ligt of aan die zaag maar het lukt mij dus echt niet... Het is net of die draad niet scherp genoeg is om door de cake te geraken. Hij geraakt helemaal niet gemakkelijk door de rand en maakt zelfs scheuren waardoor de cake afbrokkelt.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Groetjes!

Je kan niet controleren hoe anderen over je denken, wel over hoe jij over jezelf denkt!

2

Re: Taartzaag

Voor je begint de  zaag tegen de taart drukken, dan heb je een lijn. Het begin even met een mes insnijden en dan verder gaan met de zaag. Gaat bij mij eigenlijk altijd goed.

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

3

Ik maak een kleine indruk met de zaag en dan snij ik de 1e cm met een (brood)mes. De rest doe ik met de taartzaag en dat gaat perfect. Ik heb wel begrepen dat je kapsel ook niet te vers moet zijn, dan trek je de binnenkant stuk. O ja, wel zagen en niet alleen maar trekken.

Ik hoop dat het nu beter gaat.

4

Die zaag met een ijzerdraadje moet je altijd even op weg helpen. Even met een kartelmes een sneetje geven waar hij moet beginnen en dan rustige, zagende bewegingen maken met de pootjes op de grond. Ik draai hem dan vaak ook een beetje rond om het brokkelen tegen te gaan. En het helpt om hem een beetje aan te vriezen, dan kruimelt hij ook minder met snijden.

Succes!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

hihi, drie tegelijk!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

We zijn het in ieder geval wel met elkaar eens  :D

7

idd :Y

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

8

Ik had laatst een 20x30 biscuit en dan doe ik idd ook eerst met een mes de eerste inkeping maken. Alleen ergens in het midden was er niet veel beweging meer in te krijgen, het leek net of de draad het niet aankon, hij bleef "hangen" zeg maar. Heb er echt staan zweten en met flinke kracht uiteindelijk toch voor elkaar gekregen. Voor een grote taart gebruik ik em dus niet meer.

Wat ik ook tegen vind vallen is dat hij ideaal is om de onderste laag te snijden, maar de bovenste laag moet ik toch met een mes doen omdat de draad simpelweg niet hoger kan dan het midden van taart. Mijn taart is ongeveer 7 cm hoog.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

9

@femmeke,
Misschien is je kapsel wel te vers. Heel veel mensen doen hun kaseltje eerst even in de vriezer voordat ze hem snijden. De ene keer moet ik wel een inkeping met een mes doen en de andere keer niet. Ik vind die taartzaag eerlijk egzegd een wereld uitvinding hihi.

@Petra,
je moet de laagjes wel van elkaar halen voordat je de volgende laag snijd. Als je de onderste laag snijd, leg je het bovenste gedeelte ernaast en snijd die dan weer.

Groetjes San

10

Sannn schreef:

@femmeke,
Misschien is je kapsel wel te vers. Heel veel mensen doen hun kaseltje eerst even in de vriezer voordat ze hem snijden. De ene keer moet ik wel een inkeping met een mes doen en de andere keer niet. Ik vind die taartzaag eerlijk egzegd een wereld uitvinding hihi.

@Petra,
je moet de laagjes wel van elkaar halen voordat je de volgende laag snijd. Als je de onderste laag snijd, leg je het bovenste gedeelte ernaast en snijd die dan weer.

Tja... hoe simpel kan het zijn he (hoezo blond hahahaha!!!)

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

11

@ Petra ;)

Groetjes San

12

als de taart bij mij te hoog is, draai ik hem eerst om. laagje zagen en taart weer omdraaien en nog 2 lagen zagen.

13

Heey,

Ik heb er vandaag ook last van gehad... de bovenste laag kwam er heel mooi af... maar de 2de laag... in allemaal kleine stukjes :S
Nu lees ik dat het kapsel in de vriezer moet, hoelang moet je het dan in de vriezer leggen en wanneer leg je het in de vriezer?

14

totaal geen last van( stuk gaan kapsel)
mijn werkwijze: zaag met de taartzaag de 1 dag oude kapsel in 4 lagen en begin altijd onderaan werk dan naar boven toe laat de lagen op elkaar zodat je evt je hand bovenop kan doen om het kapsel te steunen of zet je hand tegen het kapsel aan op het punt waar je met de zaag naar toe zaagt
en evt de aanzet met een mes iets insnijden

Groetjes Marjon

15

Ik heb een taartzaag met een zaagdraad. Dit gaat altijd heel makkelijk, ook bij vers kapsel soms  is het kapsel zelfs nog warm.
Was laatst ergens en daar zat in de taartzaag een ijzerdraad en dit ging wel heel moeilijk. Mijn kapsel was in het midden nog een heel klein beetje bevroren.
Dus weet niet of jij een zaagdraad of gewoon draad hebt want dit maak ook al heel veel verschil.

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.