1

Onderwerp: fondant wordt niet rood (verzadigd?)

Kan dat? Ik krijg mijn fondant maar niet roodgekleurd ik heb zowat 3/4 potje gebruikt voor 600gr. maar de fondant krijgt geen dieprode kleur. Ik gebruik Christmas red van Wilton. De vorige keer toen ik marsepein kleurde moest ik ook veel kleurstof toevoegen, maar lang niet zoveel en uiteindelijk kreeg ik wel een mooie rode kleur. Klopt het dat dit met fondant lastiger is? En kan het zo zijn dat de fondant verzadigd is? Want wat ik er nu ook bij doe, de kleur verandert niet meer...

Groetjes Antoinette
"Of het gaat goed, of ik leer."

2 Laatst bewerkt door ssabinee (23-03-2010 10:51)

Re: fondant wordt niet rood (verzadigd?)

Ik vind zelf fondant inderdaad wat minder fijn rood kleuren dan marsepein.
Christmas red is daarbij trouwens ook geen felrode kleur. Ik gebruik zelf altijd superred van Americolor en ook bij fondant kleurt deze goed.

Het wil nog weleens helpen om je fondant een nachtje te laten rusten in een plastic zakje. Het kleurt dan nog wat door.

Anders kan voorgekleurde rode fondant ook een optie zijn.

Succes in ieder geval!

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

3

ssabinee schreef:

Ik vind zelf fondant inderdaad wat minder fijn rood kleuren dan marsepein.
Christmas red is daarbij trouwens ook geen felrode kleur. Ik gebruik zelf altijd superred van Americolor en ook bij fondant kleurt deze goed.

Het wil nog weleens helpen om je fondant een nachtje te laten rusten in een plastic zakje. Het kleurt dan nog wat door.

Anders kan voorgekleurde rode fondant ook een optie zijn.

Succes in ieder geval!

Nee, klopt christmas red geeft idd geen felrode kleur, maar meer dieprood zeg maar. Ik heb de fondant al een nacht laten rusten, maar ook dit helaas zonder reslutaat. Vlgd keer gebruik ik idd voorgekleurde fondant!

Groetjes Antoinette

4

sugarflair extra red is super om een mooie diep rode kleur te krijgen bij fondant! :thumb:

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

5

IK heb het ook gehad. Christmas Red blijft een beetje roze/rood. Heb hier op de site ook begrepen dat dat zo hoort.
Heb nu de Red Red. Die werkt super op marsepein én fondant.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

6

Hier dezelfde ervaring.
Rood, wit (marsepein) en zwart koop ik voorgekleurd  :)

Groetjes, Marielle

7

ik heb met de Christmas Red deze kleur gekregen met fondant:

http://i533.photobucket.com/albums/ee340/Mniekiew/DSCN0744.jpg

het wordt inderdaad niet felrood maar een hele diepe warme kleur

8

Mniekie schreef:

ik heb met de Christmas Red deze kleur gekregen met fondant:

het wordt inderdaad niet felrood maar een hele diepe warme kleur

Zo rood kreeg ik hem dus alleen met marsepein. Ik heb er echt ontzettend veel kleurstof bijgedaan (zo'n 3/4 potje), maar het leek wel of de fondant op den duur niets meer opnam....

Groetjes Antoinette

9

vreemd want ik heb niet eens zoveel kleurstof gebruikt voor deze kleur... Het werd eerst wel roze maar na nog een beetje toevoegen en wat laten rusten kreeg ik deze kleur...

Zou het nog kunnen uitmaken welk soort/merk fondant je gebruikt?

10

Mniekie schreef:

vreemd want ik heb niet eens zoveel kleurstof gebruikt voor deze kleur... Het werd eerst wel roze maar na nog een beetje toevoegen en wat laten rusten kreeg ik deze kleur...

Zou het nog kunnen uitmaken welk soort/merk fondant je gebruikt?

Ik heb deze fondant gebruikt:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ucts_id=46

Groetjes Antoinette

11

ik krijg fondant ook nooit mooi helder rood. Ik heb al verschillende kleurstoffen geprobeerd. marsepein geeft over het algemeen veel mooiere heldere kleuren. Fondant blijft vaak meer lichter pastel achtig. Rood en zwart, maar ook donker blauw kun je beter gekleurd kopen.

groeten Sylvia