1

Onderwerp: Help, wat gaat er fout? (bobbeltaart)

Gisteravond mijn biscuit gebakken, en de botercreme gemaakt. Vandaag gevuld met aardbeienbotercreme en aardbeienjam en afgesmeerd met botercreme. Alles ging goed, totdat de marsepein er over heen ging. Het is een taart vol bobbeltjes en ik ben echt niet tevreden. Oke, het is pas mijn derde echte taart maar de andere twee waren veel en veel strakker. Ik wilde een Nijntje taart maken voor de verjaardag van mijn dochter volgende week (hij zou de vriezer in gaan). Omdat het mijn eerste zelfstandige puzzelplaatje was wilde ik geen risico nemen en vroeg beginnen, dat is nu maar goed ook want dit kan ik echt aan niemand voor zetten...sorry, ben erg perfectionistisch.
Kan ik het misschien nog oplossen of moet ik gewoon een nieuwe maken en deze verder bekleden met wat uitsekers en mijn collega's er morgen blij mee maken?
Het is marsepein wat ik zelf oranje gekleurd heb, het lijkt ook wel of je op deze kleur veel meer ziet klopt dat?

Kan iemand mij helpen en of tips geven? Heel erg graag, zit nu echt zwaar gefrustreerd achter de pc...Pfff....

Ik wilde er een foto van maken maar daar zie je de bobbels bijna niet op...jammer want in het echt is het echt niet mooi.

Groetjes,
Anika

Liefde is net als Sinterklaas, als je er niet meer in gelooft wordt het niks meer....

2

Re: Help, wat gaat er fout? (bobbeltaart)

Hmm... kan niet zeggen dat oranje meer laat zien als andere kleuren... Zit er misschien lucht onder, of is het je botercreme die bobbelt?
Als het lucht is kun je dat gemakkelijk verhelpen door met een naaldje een gaatje te prikken in de luchtbel, en dan de lucht eruit strijken.
Als het de botercreme is zou je het glad moeten kunnen smootheren....

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

3

Misschien heb je de marsepein te dun uitgerold? Dan zie je alles veel beter helaas. Of misschien was de boter hard toen je ging bekleden en kreeg je de bobbels niet gesmootherd? Dan zou ik hem even uit de koelkast halen en na zo'n half uurtje alsnog even glad maken met de smoother. Of je hebt niet dik genoeg afgesmeerd? Of misschien heb je hem net een beetje scheef weer opgestapeld?

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Enne... mensen die het zelf niet kunnen vinden hem al snel helemaal fantastisch hoor dus daar zou ik me niet zo druk om maken  :cool:

4

Bedankt voor de tips...

Ik heb het opgelost door er een bloemenrand omheen te maken.

Ik kreeg er nog redelijk wat bobbels uit met de smoother dus was allang blij.

Het resultaat staat in de taartenparade onder "Nijntje met bloemen"...ik ben erg benieuwd naar jullie mening!

Groetjes!

Liefde is net als Sinterklaas, als je er niet meer in gelooft wordt het niks meer....

5

Ik vind hem hartstikke leuk geworden en al die bloemetjes passen wel bij Nijntje vind ik  :Y  :thumb:

6

Ik heb het ook weleens gehad, maar weet eigenlijk niet hoe het komt/kwam.
Idd ook met een naald gaatjes geprikt en wegwrijven en toen was hij glad.

Groetjes,
Michelle