Onderwerp: Stuntskater
Ik plaats 'm toch maar even....niet omdat ik er zo trots op ben, maar om mijn leermomenten te delen
De vraag was of ik een stapeltaart voor Seppe wilde maken, het liefst naar het idee zoals ik eerder had gemaakt met een paarse 3laags taart met bovenop een mini en 2 poppetjes zittend op de 1e laag en dan voor.................12-15 personen.
Ik ga meestal wel ver maar dit ging mij zelfs te ver. Moeder was van plan om meerdere soorten taarten te kopen, maar wilde wel een spectaculaire persoonlijke taart met boetseersels voor zoonlief. Ik mocht 'm toch wel voor zo'n 28 personen maken.
Als verrassing bedacht ik me, om een halfpipe bovenop te zetten.
Eerst van gekochte cake van AH geprobeerd. Het bouwen ging nog wel, maar toen de marsepein erover heen ging, zakte de ene helft in elkaar Toen begreep ik ook, waarom alle halfpipe-taarten op internet er niet strak uitzagen
.
Vervolgens cake gebakken in een 15cm vierkante vorm, deze gehalveerd en op elkaar gestapeld en de ronding gesneden. Perfecte stevige basis maar marsepein erover is met deze vorm een ander verhaal. Al met al ben ik uren bezig geweest met de halfpipe. Had het allemaal goed berekend, maar toen ik 'm bovenop ging plaatsen, vond ik het toch wel erg groot bovenop
Moeder ging me spontaan zoenen van blijdschap en het werd door Seppe en zijn matties als helemaal cool ervaren. Op de foto hebben de stuntskates nog 3 wielen, maar ik moest van mijn 10-jarige zoon toch echt een wiel verwijderen voor echte stuntskates en dat heb ik dus toch maar gedaan.
De opmerking van Lonestar ("ik weet niet zo goed wat ik met jongenstaarten aan moet") herken ik heeeeeeeel goed