1 Laatst bewerkt door Jol321 (21-03-2010 23:09)

Onderwerp: Stuntskater

Ik plaats 'm toch maar even....niet omdat ik er zo trots op ben, maar om mijn leermomenten te delen  :Y

De vraag was of ik een stapeltaart voor Seppe wilde maken, het liefst naar het idee zoals ik eerder had gemaakt met een paarse 3laags taart met bovenop een mini en 2 poppetjes zittend op de 1e laag en dan voor.................12-15 personen.
Ik ga meestal wel ver maar dit ging mij zelfs te ver. Moeder was van plan om meerdere soorten taarten te kopen, maar wilde wel een spectaculaire persoonlijke taart met boetseersels voor zoonlief. Ik mocht 'm toch wel voor zo'n 28 personen maken.

Als verrassing bedacht ik me, om een halfpipe bovenop te zetten.
Eerst van gekochte cake van AH geprobeerd. Het bouwen ging nog wel, maar toen de marsepein erover heen ging, zakte de ene helft in elkaar  :mad:  Toen begreep ik ook, waarom alle halfpipe-taarten op internet er niet strak uitzagen  ;) .
Vervolgens cake gebakken in een 15cm vierkante vorm, deze gehalveerd en op elkaar gestapeld en de ronding gesneden. Perfecte stevige basis maar marsepein erover is met deze vorm een ander verhaal. Al met al ben ik uren bezig geweest met de halfpipe. Had het allemaal goed berekend, maar toen ik 'm bovenop ging plaatsen, vond ik het toch wel erg groot bovenop  :s

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DMQNESSX.jpg

Moeder ging me spontaan zoenen van blijdschap en het werd door Seppe en zijn matties als helemaal cool ervaren. Op de foto hebben de stuntskates nog 3 wielen, maar ik moest van mijn 10-jarige zoon toch echt een wiel verwijderen voor echte stuntskates en dat heb ik dus toch maar gedaan.

De opmerking van Lonestar ("ik weet niet zo goed wat ik met jongenstaarten aan moet") herken ik heeeeeeeel goed  :Y

Groet, Jolanda

2

Re: Stuntskater

Waaauuw!!! Die is echt gaaf! Prachtig gemaakt!

Groetjes, Daphne

3

Ik vind hem erg gaaf geworden, of die halfpipe nou iets te groot is, vind ik niet storend en de kleurencombinatie in de naam is ook erg gaaf! Gewoon superleuk!

4

Knap gemaakt zo met dat graffitti-effect! Mooie taart!  :thumb:

5

Wat gaaf gemaakt zeg, zitten heel wat uurtjes in zo te zien. Je hebt marsepein (of is 't fondant?) ook heel mooi gekleurd.

Al met al een toptaart  :thumb: .

Taartalataaaaaaaaaaaaaa

6

mooi gekleurd je middelste taartje !! :Y
Je skater ziet er ook top uit :D

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

7

ik vind het een superstoere taart en ik vind gewoon dat je altijd moet posten. en ook vind ik dat je wel trots hier op moet zijn  :Y  je hebt het toch maar mooi helemaal zelf gemaakt en daar moet je gewoon al trots op zijn. ;) en ook kunnen we allemaal wel nieuwe inspiratie gebruiken denk ik.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

8

Een woord WAUW vindt het echt heel mooi geworden zulke projecten heb ik nog niet het zweet breekt mij denk ik uit  :lol:
:thumb:

9

Heel leuk gedaan :Y

10

Super taart, eentje om heel trots op te zijn.
Wauw........................

Nou erg leuk gedaan zeg!!!!!!!!
Een echte stoere jongenstaart!

Groetjes Cindy
Live,life,love,laugh and bake cakes!

12

ik vind m echt geweldig!

Super taartje.

14

Erg gaaf!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

15

Wauw! Leuk gemaakt hoor...

Groetjes, Maudje.
*Maud's Cake Q-ture*

16

Die is echt leuk!  :Y   Mag ik 'm opslaan? Mijn zoon wordt binnenkort ook 10 en is nu helemaal gek van waveboarden dus...... beetje de kunst van je afkijken zou heeeel handig zijn....

Groetjes, el

17

Weet je, Jolanda, het is natuurlijk gewoon een supertaart, en dat die jongen en zijn matties er blij mee waren zegt genoeg. (wat die moeder ervan vindt zegt natuurlijk niks, op die leeftijd...)  ;) Ik zie wel waar je je aan stoort, zou ook mijn doorn in het oog zijn, maar ik zie ook geweldig gevonden details, de naam en die gekleurde parels om de taart geven de taart net wat vrolijkheid mee!

Jol321 schreef:

De opmerking van Lonestar ("ik weet niet zo goed wat ik met jongenstaarten aan moet") herken ik heeeeeeeel goed  :Y

Oja, dat herken ik ook! Ik vind het dan vooral moeilijk om hem op te leuken, met kleine dingetjes, letters, details enzo. Het wordt toch al gauw meisjes achtig, ben ik altijd bang! Of zou dat nou komen omdat wij zelf allemaal meisjes zijn?  :think:  :lol:

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

18

Wow, een erg knappe stoere jongenstaart!

Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen (Albert Einstein)                  Groetjes van Ineke

19

WOW supergaaf

20

Heel VET gemaakt hoor, top! :cool:

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

21

WAANZINNIG!!!!!!

andere woorden heb ik er niet voor. Ennee..wil je niet meer gaan zitten zoeken naar de dingetjes waar jij als kriticus niet tevereden mee bent...Ophouden!! Hij is mega giga enorm te gek.

Deze gaat veel gepikt worden ben ik bang!

22

Begrip halfpipe kende ik nog niet Jol. Weer wat geleerd. Hij is vetcool! En dat moeder je spontaan een zoen gaf kan ik me helemaal indenken. Jongenstaarten zijn een crime maar je hebt toch maar zo goed iets schitterends gemaakt.

vind de letters ook mooi bedacht en gemaakt! en de skates....en..en

23

Ik vind 'm geweldig leuk en stoer!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

24

Dié is gaaf!!!
Ontzettend goed gedaan met die halfpipe, ik doe t je niet na :thumb:

Love at first bite!
www.sprookjestaarten.be

25

Heel mooi!

Groetjes Annemarie
*Wat is taarten maken toch een heerlijke hobby!* (Bijna net zo leuk als wudden ;))