1

Onderwerp: marsepein

hoi
ik ga van de week aan mijn eerste taart beginnen en die wil ik bekleden met marsepein
nou wil ik het makkelijke recept gaan gebruiken er staat eiwitpoeder maar kan ik daar ook gewoon eiwit voor gebruiken zoja hoe moet dat moet ik dat eerst tot schuim kloppen of?
ik hoop dat jullie mekunnen helpen
of heeft iemand anders een makkelijk te maken marsepein recept voor mij

2

Re: marsepein

Webshop? Vind ik de allermakkelijkste en lekker  :Y

Groetjes, Linda

3

marsepein is volgens mij niet heel makkelijk te maken.
dus ergens in een taarten(web)shop kopen is een stuk makkelijker..

4

Ja, kopen in de webshop  :Y

5

je kan zelf marsepein maken met eiwit.

Voor 500 gr. marsepein
• 250 gr. amandelen
• 250 gr. poedersuiker
• 1 eiwit
Poedersuiker zeven, amandelen fijn hakken.
Door elkaar mengen en eiwit bijdoen. Evt cacaopoeder of kleurstof toevoegen voor smaakje en kleur.
Oprollen en vershoudfolie en minstens 1 dag in koelkast laten liggen

eiwit hoef je niet op te kloppen, gewoon in de amandel/poedersuiker gooien en goed mengen tot je één massa hebt.

Hiermee kan je niet makkelijk bekleden, bij mij is ie te grof (hak mijn amandelen in hakmachientje van mijn mixer. Heb zelf laatst ook ongeveer dezelfde vraag op dit forum gezet. http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=87861.

Ben dus ook nog aan het uitdenken hoe ik zelf goeie marsepein kan maken waar ik mee kan bekleden. Mocht het me lukken dan laat ik het hier op het forum zeker weten !  :Y

if you can dream it, you can live it (WD)

6

Om lekker te kunnen bekleden, kun je beter nog een deel poedersuiker bijmengen.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

7

Manon73: de verhouding die je opnoemt is 1:1, dat is net zoals 1:2 niet geschikt om te bekleden. Wat je kan doen is 1:3 of 1:4 maken, dan is het wel geschikt. Ik vind 1:3 het lekkerst op een taart, zo los uit de hand 1:2. In de webshop verkopen ze zowel 1:3 als 1:4, ik vind zelf die 1:4 niet lekker smaken, doet mij te chemisch aan met de amandelolie. De verhoudingen zijn als volgt:

* 50% suiker - 50% amandelen = verhouding 1:1
    * 67% suiker - 33% amandelen = verhouding 1:2
    * 75% suiker - 25% amandelen = verhouding 1:3
    * 80% suiker - 20% amandelen = verhouding 1:4

Neem je eigenlijk gepasturiseerd eiwit of eiwitpoeder met water of vers eiwit? Ik vind dat vers eiwit toch een zeker risico inhoud.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

8

Er is bij de groothandel gewoon gepasteuriseerd eiwit te krijgen dus dat is geen probleem, een grote fles voor een paar euro. Dat gebruik ik altijd.

9

ik gebruik vers eiwit, maak wel kleine portie's tegelijk, zodat ik niet teveel overhoud  ;)
zal eens proberen met 1:3, kijken of ik er dan mee kan bekleden, en zal ook op zoek naar gepasteuriseerd eiwit of eiwit poeder. bedankt voor de tips  :) (ben nog beginner, en zie dat ik nog veel kan leren  :lol: )

if you can dream it, you can live it (WD)

10

Eiwitpoeder is in de webshop te krijgen, vloeibaar gepasturiseerd eiwit idd bij de groothandel in 1 liter verpakking. Ik vries dan 6 eiwitten per bakje in, heb je altijd vers eiwit voor bv Tiramisu, schuimtaart of voor je marsepein. In ijsblokjes bakjes kan je 1 eiwit of eidooier per vak doen.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

11

marsepein maken met eiwitpoeder vind ik niet zo'n aanrader, dan plakt het minder lekker voor mijn gevoel.

12

amandelen moet je niet hakken maar in een vijzel fijnmaken als je er marsepein mee wil maken...

13

of als je toch naar de groothandel gaat voor het eiwit, gemalen amandelen meenemen:)