1

Onderwerp: onzeker over vullingen...

hallo !

Volgende week wordt mijn tweeling 2 jaar. Ik maak dan 3 taarten (ik zweet nu al peentjes). Ik ben nog wat onzeker over mijn combinaties. Wie wil mij feedback geven? ik heb ook een paar vraagjes bij de taarten.

Ik maak een:
* Bumbataart: biscuitdeeg met 1 laag banketbakkersroom en de andere laag jam met slagroom. Bij beiden moet ik een dijkje botercreme doen, toch? Ik heb een mix in huis hier bij de webshop gekocht en die daar volgens mij wel geschikt voor. Wie kan mij vertellen wat het verschil is in smaak tussen slagroom en aangevette slagroom? Welke zou hierbij het lekkerste zijn?

* Chocoladetaart: chocoladebiscuitdeeg met 1 laag bonbonblocvulling en 1 laag zwitserse room (eventueel met jam erbij) en daaroverheen chocoladeganache (nog nooit gemaakt, dus ben erg benieuwd). Moet ik nu ook dijkjes spuiten of is dat niet nodig? De taart afsmeren met botercreme las ik op het forum, hoeft niet.

De derde taart wordt een monchoutaart met kersen, gewoon een pakje van dr Oetker volgens mij. lekker simpel!

Ik hoop feedback en adviezen van jullie te krijgen!

groetjes Silvie

2

Re: onzeker over vullingen...

Je vullingen klinken lekker. Ik zou zeker bij de bonbonblocvulling een dijkje spuiten en ook bij de slagroom, omdat je marsepein anders kan gaan smelten.

Aangevette slagroom heb ik nog nooit gemaakt, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Succes!

3

aangevette slagroom smaakt net als gewone slagroom maar het is vetter en vooral steviger. Daarom werkt het wel prettiger en zakt het niet uit.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Dank je voor je bericht, geeft me weer wat vertrouwen. Is een dijkje spuiten ook nodig als ik geen marsepein gebruik, maar de taart met ganache overgiet?

fruitcake schreef:

Je vullingen klinken lekker. Ik zou zeker bij de bonbonblocvulling een dijkje spuiten en ook bij de slagroom, omdat je marsepein anders kan gaan smelten.

Aangevette slagroom heb ik nog nooit gemaakt, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Succes!

5

Mmmm, het lijkt me niet, maar dat weet ik niet zeker. Zoekfunctie al geprobeerd?

Ik las dat de meningen hierover een beetje zijn verdeeld. De ene vind dat er zonder botercreme wat kruimels van de biscuittaart in de ganache komen, terwijl de ander daar geen problemen mee heeft. Dus ik denk dat dat voor mij helaas gewoon uitproberen is!

fruitcake schreef:

Mmmm, het lijkt me niet, maar dat weet ik niet zeker. Zoekfunctie al geprobeerd?

Oke, dank je! Denk dat ik dat ga gebruiken. Vind gewone slagroom weleens lastig. Krijg het nooit echt mooi stijf.

Mirjam5 schreef:

aangevette slagroom smaakt net als gewone slagroom maar het is vetter en vooral steviger. Daarom werkt het wel prettiger en zakt het niet uit.

8

Je wilt een dijkje spuiten met de bc van mix? Wel minder water door de mix doen anders gaat je marsepein misschien smelten. Afsmeren lukt het best met 1:1. Tenminste voor mij dan.... ;)