1

Onderwerp: spoedvraagje

Lieve medebaksters,
Morgen ga ik weer aan de slag met een taart voor mijn dochters verjaardag. Moet straks boodschappen doen, maar ik wil graag even jullie mening. Ik wil de taart bekleden met marsepein en doe daar meestal botercreme onder voor het afsmeren, maar wil nu even wat makkelijkers: witte of bruine chocopasta, Ik heb begrepen dat dat mogelijk is? Mijn vraag is: wordt de taart dan niet veel  TE zoet als ik als vulling ook nog eens bavaroise met aarbeien/frambozen of bosvruchten jam neem? Zo ja, heeft iemand misschien een andere tip? Ik wil in elk geval de marsepein en de bavaroisevulling (van de mix uit de webshop) handhaven.

Alvast dank voor het meedenken!

2

Re: spoedvraagje

botercreme 1:1 is ook behoorlijk zoet............lastige vraag/antwoord omdat smaken nu eenmaal verschillen............

3

Ik vind de chocopasta nog veel zoeter dan de 1:1 bc.
Je smeert de chocopasta vaak veel dikker (het smeert gewoon moeilijker) en je krijgt de taart er ook niet strak mee omdat de chocopasta niet stijf wordt.
Ik heb het 1x gedaan en dat was eens maar nooit meer.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Ok, bedank voor jullie snelle reactie. Ik denk dat ik deze keer dan toch maar voor de veiliger (bekende) variant ga: botercreme om af te smeren. Experimenteren met chocopast doe ik dan wel een ander keertje :+