1

Onderwerp: Bruidstaart met ijs erin?

Vandaag kreeg ik een aanvraag om een bruidstaart,maar wel graag een ijstaart,alleen de laagjes binnenin graag ijs,heeft iemand dat ooit weleens gedaan en hoe moet je zoiets goed houden,in de vriezer en dan op de dag zelf eruit,heb geen flauw idee.
Wie heeft er een antwoord,het zou zijn voor 8 sept,dus ik heb nog even.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

2

Re: Bruidstaart met ijs erin?

Ik zou zeggen:  onmogelijk...

Een combinatie van ijs / biscuit / fondant-marsepein is gewoon bijna niet mogelijk...

Het ijs moet bevroren blijven, maar je wilt toch wel je biscuit en de bekleding kunnen snijden. Dat is onmogelijk als de taart bevroren is.. Ik zou ze een ijstaart aanraden bij het restaurant waar ze eten.. dat is het enige wat volgens mij mogelijk is..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Nouuuuuuuuuu als ze geen gewone bruidstaart wil is et niet onmogelijk.

Geen marspein of fondant.. En voor een sort baked alaska type taart gaan.  Je moet sponge cake gebruiken (zoek voor engelse recepten)  Wel heb je een goede diepvries nodig.  Ook op de trouw locatie.  En kan er niet te veel tijd tussen taart uithalen en aansnijden. 
Oh wat ben ik blij dat ik nooit van de rare aanvragen krijg :+

4

haha misschien kun je in de vriezer gaan zitten bij het maken van de taart haha! Ik denk alleen dat het niet te eten is! Bevroren biscuit met ijs hahaha. Eer dat de biscuit ontdooid is dan is het ijs ook zo dun als water haha. Wat verzinnen mensen toch raare dingen :lol:

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

5

Je kunt wel denken aan een semifreddo. Dat is een dun laagje bodem van biscuit of cake etc en voor de rest een dikke laag ijs.
Die haal je dan een uurtje van tevoren uit de vriezen. Dan kun je hem perfect aansnijden. Denk maar aan een Zabaglione-ijstaart, een pistache-nogataart, een aardbeienijstaart met lemon curd,  een zucotto, frambozenmousse-ijstaart, chocolademousse ijstaart.. Er zijn genoeg mogelijkheden. Het zijn wel allemaal taarten zonder marsepein natuurlijk. Maar je kunt de taarten natuurlijk prachtig versieren met fruit of chocolade etc..... 
Het is wel handig als je een ijsmachientje hebt en een goede vriezer die minimaal op -18 graden kan invriezen.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

6 Laatst bewerkt door Maji (17-03-2010 22:13)

Mariska1984 schreef:

haha misschien kun je in de vriezer gaan zitten bij het maken van de taart haha!

Of zoiets van de reclame die je nu op tv ziet....een walking fridge  :lol:

Sorry, dit is natuurlijk helemaal geen antwoord op je vraag... :o  ;)

Groetjes Maji

7

Zoek eens op ijsbombe...recepten genoeg!

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

8

Tja, het is natuurlijk een hele andere tak van sport, maar het kan natuurlijk wel. In de VS verkopen ze heel veel gedecoreerde ijstaarten, maar dat spuiten ze dan allemaal. Kijk maar eens bij www.dairyqueen.com...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

9

Dit is zeker wel mogelijk hoor !
Mijn schoonzus had er namelijk 1 op haar trouwdag !!
En was super lekker !!!
Biscuitlaagje idd heel dun, dus dat ondooit echt wel snel :Y

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/