Re: help; ziet er zo mooi uit maar wat zou het zijn?? Vloeibare Fondant??
zo maar eens uittesten met fondant wat water en verwarmen.. cupcakes staan in de oven.. wilde dunne vloeibaarachtig marsfondant er op doen misschien dat dat lukt..
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » help; ziet er zo mooi uit maar wat zou het zijn?? Vloeibare Fondant??
zo maar eens uittesten met fondant wat water en verwarmen.. cupcakes staan in de oven.. wilde dunne vloeibaarachtig marsfondant er op doen misschien dat dat lukt..
weet iemand het recpt voor fondant-glazuur met glucose, ik heb het ergens gelezen maar kan het niet meer terugvinden ?
Weet iemand een verhouding van mengen met de fondant glazuur?
op de site staat een klein beetje water op 1 kilo..
mahja wat is nu de hoeveelheid water
iemand al iets uitgeprobeerd met de ballina fondant?
en hoe lepel/ spuit je dat nou t netst in je cupje? gewoon met lepel of kan t goed je in een spuitzak/garneerspuit?
Nou toch maar iets geprobeerd..
Ik had de rechter als eerste.. maar ondanks dat ie wel vloeibaar was krijg ik m niet strak in de randen
en toen d8 ik dan iets meer water maar dan zie je zoals de linker op de foto.. te veel water dus
hoe krijg je t nou zo mooi in die plooitjes?
ik heb nog geen fondant glazuur gebruikt, maar wel royal icing, en ik heb het met een cocktail prikker in de hoekjes geduwd. ik weet niet of dat met glazuur ook werkt
een cocktail prikkertje had ik ook gebruikt maar dit droogt zo snel op (bovenlaag) dat dat niet zoveel sin had
ga denk ook maar een keer royal icing gebruiken...
bij mij lieten de cc papiertjes los door de icing en toen ik de marsepein drop deed ging die smelten....
Van de week es proberen met vloeibaar fondant
Pff sjonge als ik dit allemaal lees durf ik het bijna niet meer
Mijn CC's staan nu in de oven en ga het zo maar proberen met vloeibare fondant van ballina. Ik hoop dat het btje lukt, ik ben wel zenuwachtig na jullie ervaringen te lezen
Duim voor me aub! Ik toon jullie zo snel mogelijk foto's iig
ik duim voor je
Ik heb gisteren uit verveling wat geprobeerd met glazuur. Gewoon poedersuiker met water gemengd en dan wat kleurstof erdoor.
Ging wel goed maar had het iets te vloeibaar gemaakt en mijn cakejes waren niet echt glad waardoor het bij sommige niet in het midden bleef.
Dit wordt ook niet super hard, het soort van roze koeken zeg maar. Je papiertje gaat er dan ook heel gemakkelijk af en het is lekker
succes.. met de cc's wel ook evne hier showen he.. dan kunnen we ff spieken hoe en wat
denk dat ik het eens ga proberen met royal icing.. zal dat floebaarder zijn??
Ik heb het net gedaan met smeltfondant van Ballina. Dat spul smaakt en ruikt heerlijk... En het werkt perfect!!!!
Ik ben zo gelukkig, ik vind dat mijn CC's er echt super uitzien
Ik zal dalijk foto's maken en hier proberen op te krijgen, want ik vind dat mijn resultaat er best mag zijn voor een eerste poging!!
heb je deze gebruikt veerle?
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1465
Ja Patricia, dat is hem!
Enkel jammer dat mijn fotocamera het heeft begeven, kan dus geen foto plaatsen
Had maar 1 luchtbel en die had ik dan jammer genoeg ook nog te laat gezien met als resultaat dat ik dus een gat heb in de fondant op 1 van de cupcakes
Verder zien ze er echt superleuk uit! Bijna zoals op de eerste foto's van dit topic
Heb er een héél klein beetje water bijgedaan en niet gemeten of afgewogen, heb het gewoon op gevoel en gewicht gedaan. Maar het resultaat mag er wel wezen, voor een eerste keer
ooooooooooh ik krijg zin om er aan te beginnen als ik die cupcakejes zie.. nog nooit gedaan, maar ik denkt dat ik het één van deze toch ook maar eens probeer
uhm die heb ik dus ook gebruikt .... die van ballina...
heb je ze niet met je telefoon gemaakt ??
was je fond. glazuur wel goed dun dat ie dus alle hoekjes van je cc papiertje meepakte?
Ja hoor, de fondantglazuur zat in elk vouwtje van me cc-papiertjes. Het werkt echt heerlijk; ik kan nie wachte om er nog te bestellen
Nee heb geen foto gemaakt met me telefoon want ik heb geen kabeltje om de foto's over te zetten
Ik ga zo nog cc's bakken en terug glazuren, dus als ik de fotocamera van me vriendje mag lenen kan ik zo wel een foto posten
haha top!
uhm hoeveel water doe jij bij je glazuur?
ik denk dat ik die van mij (zie boven foto) de ene nog iets de dikkig was.. en de ander te vel water en moet er denk tussen in gaan zitten..
Ik heb niks afgemeten, heb alles op zicht en gevoel gedaan.
Ik had een bodempje water in mijn (niet heel erg groot) potje gedaan. Dan gewoon een stukje smeltfondant afgesneden (want ik heb alles gewoon uit het pak gehaald en in vershoudfolie gedaan; vind ik makkelijker werken!)
dat stukje heb ik erin gelegd; gesmolten, even geroerd, en toen zag ik dat er nog teveel water in zat. Dus heb ik nog een stukje afgesneden, 20 sec in de magnetron (de rest begon toen jammer genoeg wel te borrelen!), nogmaals geroerd en toen vond ik de textuur wel lekker. Dan over de cupcakes heen gegoten, en echt: helemaal geweldig!!
Ook echt superlekker vind ik die ballina
Ik heb alle ballina rolfondants en dan de smeltglazuur gekocht. Ik vind de rolfondants niet te vreten; maar de smeltglazuur is super!
Zoals ik al zei: kan nie wachten tot deze zomer; als ik een maand gewerkt heb kan ik weer bestellen
Hier nog wat foto's van mijn cakejes met glazuur (poedersuiker en water). Alleen vergeten om met een prikkertje het in de randjes te doen Volgende keer ook een vorm gebruiken want ze waren zo ovaal als iets.
Ik heb nog white royal icing staan (de vanille van wilton in pot)
http://www.deleukstetaartenshop.nl/imag … _white.jpg
maar hij is vervallen (10/08).. al even dus..
Zou hij nog eetbaar zijn of is hij voor weg te gooien??
Ik dacht hem op mijn cc te smeren..
Ik heb nog white royal icing staan (de vanille van wilton in pot)
http://www.deleukstetaartenshop.nl/imag … _white.jpgmaar hij is vervallen (10/08).. al even dus..
Zou hij nog eetbaar zijn of is hij voor weg te gooien??
Ik dacht hem op mijn cc te smeren..
Daar zit maar 1 ding op: proeven! Misschien eerst ruiken en dan proeven
wat ontzettend leuk dit!!! kwam het topic nu pas tegen omdat ik het in een ander topic las..
maar ga dit zeker onthouden!!
vind ze prachtig gemaakt en op de vraag wat ze gebruikt is simpel de site bekijken en lezen :
neater style of icing and a pretty handmade sugar flower adorn these pastel cakes. Choose from any colour or simple flower, to create a cake to match your Wedding or party theme.
ze gebruikt icing hier voor en ik dnk zelf om het zo glad te krijgen dat ze er colorflow door heen doet.
Dames allemaal aan de slag voor deze mooi cupcakes
ze gebruikt icing hier voor en ik dnk zelf om het zo glad te krijgen dat ze er colorflow door heen doet.
Icing is een verzamelnaam voor vrijwel alles wat je over je taart smeert en mee bekleedt. Dus fondantglazuur, rolfondant, royal icing, buttercream icing, pastillage, gumpaste, etc etc etc
Dus als zij zegt icing weet je eigenlijk nog steeds niets
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » help; ziet er zo mooi uit maar wat zou het zijn?? Vloeibare Fondant??