1 Laatst bewerkt door Marieke76 (15-03-2010 14:57)

Onderwerp: Royal icing te spuiten met een injectienaald?

Hey meiden!

Even jullie hulp nodig! Had voor een goed doel hier op het forum een taart beloofd te maken en ben uitgekomen op het maken van een MC Escher. Vanacht in de nachtdienst heb ik me tureluurs gepuzzeld op in elkaar overlopende vogels. Maar nu... Wil ik eigenlijk hele, hele fijne witte en zwarte lijntjes op de vogels voor de details. Maar ik denk dat een spuitmondje "weet ik wat voor nummer" misschien nog te dik is? Zou het mogelijk zijn om icing te spuiten met een injectiespuit en naald? Of zou dat acuut dichtklonteren? Iemand een ander idee hiervoor anders?
Bedankt voor het meedenken!

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

2

Re: Royal icing te spuiten met een injectienaald?

Met spuitmondje 1 krijg je echt dunne lijntjes. Wat de injectiespuit betreft zou mischien wel kunnen qua dikte van je icing, maar ik denk dat het erg moeilijk spuit.

3

Bedankt in ieder geval voor je snelle reactie! Wilton 2 heb ik hier wel liggen maar die is echt te grof nog. Zal eens op zoek gaan naar een nummer 1, kan gelijk het verschil eens goed bekijken!
iemand anders nog tips?

Groetjes Marieke

ik weet niet of mijn hersenspinsel werkt... maar als je het al met iets wil proberen wat nog dunner is dan spuitmondje nr1, moet je geen poedersuiker uit de supermarkt of zelfs suikerbakkerspoeder nemen, maar piping icing suiker uit de shop. Die eerste 2 zijn qua "korrels" te dik om er door heen te komen denk ik, en gaat dus snel verstoppen.

**** ik kan die speciale suiker even niet vinden in de shop****

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Misschien kan je een spuitje halen met een iets dikkere naald?
De laatste spuiten die ze mij gegeven hebben (injectie van gel in mijn knieholte... En nee daar hoort normaal niet echt een holte te zitten  :lol: ) was ook best een dikke naald, omdat gel nou eenmaal dikker is dan vloeistof. Misschien is dat een idee?
Of als je nou een spuitje haalt zonder naald? Of is dat dan weer te dik?

Succes iig, knap dat je het aandurft met Escher; ik zou het niet durven!!

6

@thirza: bedankt voor je tip, ga ik eens even achteraan ook!

@Veerle: ik zit in de zorg dus naalden en spuiten vinden is het probleem niet, hahahha! Ga wel eens kijken in de volgende nachtdiensten met een meegenomen lading icing wat er mogelijk is.

Ik zal straks eens kijken of ik een foto kan maken en plaatsen van wat de bedoeling is.
Bedankt alvast weer!

Groetjes Marieke

7

Zo, foto is gemaakt. Even een voorbeeld erboven op gelegd van de vogels zelf, want dan word het iets inzichtelijker wat de lijntje moeten gaan worden.

http://94.100.114.40/902700001-902750000/902733201-902733300/902733247_5_2LEe.jpeg

Groetjes Marieke

8

Wel erg mooi hoor, wat je al gemaakt hebt! Wij hebben bij ons op de afdeling echt megadikke optreknaalden; misschien dat het daar wel mee zou gaan. Maar anders (een hersenspinsel van mij, nog niet zelf uitgeprobeerd) zou het misschien ook gaan met een spuitje? Vullen met icing en dan spuiten?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

9

Misschien moet je maar gewoon op zoek gaan naar nr 1 spuitmondje, want een naald zal inderdaad moeilijk gaan zoals Tirza zegt, want daar zitten klontjes in en een naald heeft een bepaalde diameter .

Als je een dikkere naald neemt dan worden de lijntjes te dik lijkt mij en dat is denk ik niet jou bedoeling.

Misschien iemand in de buurt voor het lenen of zoiets.

groeten sandra

Kan je je het niet doen met de Wilton eetbare stiften (zwarte en witte)? of zijn die ook te dik?

Groetjes

11

Ik zit ook ineens te denken: ik maak eigenlijk altijd mooie dunne lijntjes met een snoepzak waar ik een héél klein puntje vanaf knip. Of als je geen snoepzak hebt: een cornetje vouwen van bakpapier. Of: van een stevige diepvrieszak in een hoek een héél klein puntje afknippen. Werkt ook prima hoor!!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

12

Ja, zo doe ik het ook altijd.  :Y
Een diepvrieszakje en dan een heel petieterig klein punje eraf knippen.
Verbazend hoe dun je daarmee kunt gaan , en nest nog te doen om mee te werken ook.
Ik vind wat je tot nu toe hebt gemaakt al geweldig , met de lijntjes erop word het vast prachtig!  :thumb:

Let's bake a cake!!!

13

Er ligt een laagje plastic over omdat die puzzelplaat al in de vriezer ligt, maar ik was al erg trots op mezelf dat ik zo ver kwam, hihihi! (vroeg mezelf echt af waarom ik in hemelsnaam voor escher ben bezweken....)

Snoepzakken gebruik ik nu ook wel eens ja, heb nog wel een aardige voorraad liggen, dus daar kan ik wel eens mee oefenen hoe dun ik de lijntjes krijg.

Cornetjes vouwen lijkt me moeilijker als icing spuiten met een injectienaald, hahahha!

Eetbare stiften ben ik helemaal niet bekend mee eigenlijk, iemand van jullie die het weet? ( en anders een goede reden om even naar Geldermalsen te rijden, hihihi!)

Jullie zijn allemaal super in het meedenken! Ik wil 'em echt helemaal toppie afleveren namelijk!

Groetjes Marieke