1

Onderwerp: biscuit taart met chocola (cacao)

Lieve baksters,

dit forum is echt geweldig! ik bak al een tijdje en ik wil nu bezig gaan met het bekleden van taarten. De eerst volgende gelegenheid is donderdag (dan word ik 24, en ik bak altijd mijn taarten zelf) nu had ik een plan om een biscuit taart te maken (lekker luchtig) maar er dan een beetje cacao door het beslag te doen om zo een chocolade taart te krijgen en die dan te vullen met een chocolade mousse achtig iets en stukjes witte chocolade. En dan begint het grote bekleden (een eerste keer spannend) maar voor het zover is is mijn vraag of het te doen is/lekker is om cacao door het biscuit beslag te gooien en zo dus een chocolade taart te maken. Heeft iemand hier ervaring mee of is het verstandig het chocolade-plan te laten varen en gewoon een 'naturel' biscuit te maken?
of weet iemand een andere oplossing??
vind de taarten op de foto's van deze site trouwens echt mega fantastisch, ik ga oefenen dat wil ik ook kunnen!!!

groetjes claire

2

Re: biscuit taart met chocola (cacao)

er zijn hier al wat onderwerpen over, misschien kan je ze vinden met de zoekfunctie.
Als je cacao door je beslag doet, heb je kans dat het nogal droog wordt. Omdat het vaak nog niets eens zo heel simpel is om in het begin je biscuit goed te krijgen is misschien wel verstandig met een naturel biscuit te beginnen.
Anders kan je misschien beter gesmolten chocolade door je beslag heenmengen dan cacao. (of wat bloem vervangen door de cacao).

3

niet dat ik nou zo ervaren ben hoor :-) Maar je leert veel op dit forum.

4

Ga je de biscuit zelf maken of van mix?
Zelf gemaakt..... 30 gram bloem vervangen met cocao.  Werkt prima.  optie 2... 30 gram cocao en een extra ei toevoegen. Optie 3... 50 gram afgekoeld gesmolten chocolade erdoor roeren. 
Van mix... Cocao en een extra ei toevogen, of afgekoeld gesmolten chocolade erdoor roeren.

5

hallo allemaal!

wat een leuke site! ik kijk mijn ogen uit, ik heb een vraag ik wil graag mijn tweede taart gaan maken , nu heb ik een hele lekkere van jojanneke gezien (bij recepten) het gaat om een bon bon bloc vulling.maar nu vraag ik me af waar deze mee bekleed is?
is het foundant of chocolade?

hoop gauw een berichtje te mogen ontvangen!

Gr Joyce

6

joyceke schreef:

hallo allemaal!

wat een leuke site! ik kijk mijn ogen uit, ik heb een vraag ik wil graag mijn tweede taart gaan maken , nu heb ik een hele lekkere van jojanneke gezien (bij recepten) het gaat om een bon bon bloc vulling.maar nu vraag ik me af waar deze mee bekleed is?
is het foundant of chocolade?

hoop gauw een berichtje te mogen ontvangen!

Gr Joyce

Het is niet handig om een vraag in het topic van iemand anders te zetten ;)
Misschien kan je Jojanneke mailen via de site en het haar rechtstreeks vragen. Wij weten zo niet welke taart je bedoeld :s

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Dank jullie voor alle tips, ik heb prioberen te zoeken voor het te vragen maar kon het niet zosnel vinden. Voor de veiligheid ga ik toch maar voor een neutrale, helemaal zelf gemaakt, dus niet met mix. Zodra het gelukt is neem ik wel een foto en dan zet ik m in de taartenparade denk ik. Voorpret voor het maken van zo;n taart is echt al geniaal. heb er zin in :)

8

Inmiddels is het al donderdag:D, maar voor de volgende keer, kan je beter de choco-biscuitmix van de webshop bestellen; die is echt heerlijk:Y

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)