26

Re: "smeltende" Taart

Nanjer.. wat ik me in ene afvraag..

Heb je de poedersuiker en de mix wel door de zeef gehaald voor je het bij het water toevoegde?

En hoelang laat je de mix rusten voor je het door de boter ging mengen?

Ikzelf maak de mix van funcakes/poedersuiker/water het liefst al een uur voor ik de boter ga mixen.. dan de boter goed los mixen (minuutje of 2) en dan schep je de mix erbij en dan nog 10 minuutjes goed door mixen..
Dan mag je echt geen klontjes mix, suiker of boter hebben ...

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

27

Ik kom in dit topic nergens tegen ( of ik lees niet goed, en weet dat het in het recept wel staat) dat de poedersuiker gezeefd moet worden. Als ik mijn poedersuiker zeef liggen er altijd wel harde korrels in de zeef. En ik doe mijn boter ook altijd eerst in de magnetron tot het al heel erg zacht is. Ik heb nooit last van klonten. Hooguit dat mijn bc TE zacht is.

28

Esther68 schreef:

Ik kom in dit topic nergens tegen ( of ik lees niet goed, en weet dat het in het recept wel staat) dat de poedersuiker gezeefd moet worden. Als ik mijn poedersuiker zeef liggen er altijd wel harde korrels in de zeef. En ik doe mijn boter ook altijd eerst in de magnetron tot het al heel erg zacht is. Ik heb nooit last van klonten. Hooguit dat mijn bc TE zacht is.

hihi,.. dat was mij ook opgevallen dus vandaar dat ik het in mijn post ook vroeg.. volgens mij staat het wel op de verpakking van de funcake botercreme mix

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

29

Ik zeef mijn poedersuiker en boter altijd. Ik haal het boter vaak 3 uur van te voren uit de koelkast en ik laat de mix eerst minimaal een uur staan.

Dan mix ik eerst de boter een of twee minuten en vervolgens mix schep ik voorzichtig het mengsel erdoorheen.
Dit mix ik nog eens 12 minuten op volle snelheid.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik altijd een handmixer gebruikt heb. Toen had ik ook wel last van het smelten, maar niet zoveel als nu. Nu gebruik ik een mixkom met vast mixer. Misschien is dit het probleem wel.

Wat voor mixer gebruiken jullie???

Groetjes,
Nanda

30

[ Als je creme dan nog geschift blijft kan je de truc met de kom in een bak heet water nogmaals gebruiken, en dan nog eens kloppen]

Hoi Mireille, deze truc werk perfect, ik zag net ook die kleine klnotjes toen ik mijn botercreme uit de ijskast haalde, had mijn taart er toch mee afgesmeerd, en het werd toch nattig. dus.....op het forum gezocht en ja hoor jou tip werkt als een trein
Ik heb de laag er voorzichtig weer afgeschraapt , de truc toegepast op mijn bc en opnieuw gesmeerd, ziet er stukken beter uit
dus....bedankt voor de tip  :Y