1 Laatst bewerkt door Marlou (11-03-2010 23:42)

Onderwerp: Eerste post op het forum.. spannend

nou, dan toch ook maar met de billetjes bloot.... Heb vandaag m'n verjaardagstaart voor morgen gemaakt, onder het mom "als de lente dan niet wil komen, help ik zelf maar een handje'. Zo'n beetje alles voor het eerst gedaan; de vlinders gespoten met icing (even zoeken naar de juiste dikte). Vulling van aarbeidenmousse en aardbeiencompote (tip; bij de Lidl hadden ze laatst een zweeds thema, en toen verkochten ze ook aardbeiencompote, super lekker!Bij ons liggen er nog veel van die pakjes in de winkel)
Ik hou niet zo van zo'n heel dikke plak marsepein of fondant, dus dat heb ik zo dun mogelijk uitgerold.  Mede dankzij een tip die ik hier was tegen gekomen heb ik het nog redelijk mooi op de taart gekregen. (uitgerold op een tafelzeiltje ingesmeerd met crisco en dan met zeil en al over de taart getrokken, zeiltje voorzichtig eraf en geen scheurtjes, joepie!). Tuurlijk, ik ben een echte beginner, maar ben zelf best tevreden met het resultaat. Opbouwende kritiek is welkom.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-K6VQCJIH.jpg

2

Re: Eerste post op het forum.. spannend

dat is een hele mooie eerste post. :thumb:
met super mooie vlinders :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

emmy635 schreef:

dat is een hele mooie eerste post. :thumb:
met super mooie vlinders :Y

dank je! Die vlinders leverden al 2 dagen voorpret op..  :)

4

Ziet er goed uit hoor knap gedaan :thumb:

5

Gefeliciteerd vandaag met je verjaardag. Je taart ziet er superleuk en vrolijk uit!!  :Y

6

Marlou van harte met je verjaardag en een fijne dag.

Je vlinders zijn inderdaad super gedaan en ze liggen op een vrolijk taartje.
Mooi geheel.

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

7

Vind hem erg mooi, ik moet dat ook eens proberen bekleden op die manier, hier ook niet zo fans van dikkere fondant.

Groetjes Suz@n

8

zo die vlinder is zeker goed gelukt ziet goed uit hoor  :thumb:

9

:Y zo moet het. En dat voor een eerste. Knap gedaan hoor. Ik rol de marsepein ook altijd dun uit. Het probleem bij mij is dan meestal dat de zijkant wat doorschijnt. Weet iemand hoe dit op te lossen toevallig?

Hoi,

Wat een vrolijke taart zeg, je vlinder is erg mooi!
Laat de lente nu dan maar komen en alvast gefeliciteerd met je verjaardag!

11

harstikke leuk!

12

Ik vind hem supermooi!!

Groetjes Gerien

13

Wat een heerlijk vrolijk taarte.. zo krijg je zn in de lente!

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

14

Sonja185 schreef:

:Y zo moet het. En dat voor een eerste. Knap gedaan hoor. Ik rol de marsepein ook altijd dun uit. Het probleem bij mij is dan meestal dat de zijkant wat doorschijnt. Weet iemand hoe dit op te lossen toevallig?

Ik heb daar ook altijd last van als ik een lichte kleur gebruik. De enige remedi is met een dikkere laag botercreme afsmeren, maar ja, dat vind ik nou ook niet echt lekker. :s

Durf te genieten van het leven!!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=TITBXTNT

15

Mooi taartje.
Je vlinders is erg mooi geworden. :thumb:

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

16

wat leuk zeg. en je vlinders zijn echt toppie

Lekker feestelijk rond.....

17

Prachtige vlinders hoor!! :Y

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

18

Prachtige taart! Lekker vrolijk met prachtige vlinders.
Ook ik heb de neiging het marsepijn (te) dun uit te rollen waardoor de cake kleur door schijnt. Ik heb het opgelost om een laag botercreme te smeren, op te laten stijven in de koelkast en de alleen nog de cake kleurige delen nogmaals dun met BC in te smeren... Doordat de onderste laag dan al goed hard is gaat dat makkelijk!

19

Super mooie taart en zeker als het je eerste is. Knap gedaan!

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

20

hoe heb je die vlinder gemaakt...knap werk

21

Gefeliciteerd met je verjaardag, je taart is supervrolijk geworden en die vlinder is prachtig van kleur en vorm

22

gizeppo schreef:

hoe heb je die vlinder gemaakt...knap werk

Ik heb een tekening/sjabloon van een vlinder in een plastic insteekhoesje gedaan en toen met vrij stevige icing de contouren van de vleugeltjes gespoten. Daarna de kleurtjes ingevuld met iets dunnere icing. Die loopt dan, (als het goed is, bij mij niet bij alle kleurtjes helemaal goed gelukt) mooi uit binnen de contouren, kan ook met een cocktailprikkertje een beetje worden uitgesmeerd. Zeker 24 uur laten drogen. De volgende dag heb ik met vrij dikke icing de lijfjes gespoten in het midden van de vouw van een in v-vorm gevouwen kartonnetje met bakpapier, en daar de vleugeltjes en voelsprietjes ingeprikt en weer 24 uur laten drogen. Vrij simpel, wel tijdrovend, maar resultaat is best leuk.