1

Onderwerp: De eerste bedrijfsbaksels

Mijn vriendin en ik gaan in zaken! We starten een bedrijf in zoetigheden. Verdere details heb ik nog niet, maar hieronder een klein collectietje van wat we inmiddels verkocht hebben aan een horecagelegenheid (voorlopig mogen we daar gaan leveren) in Utrecht.

http://i104.photobucket.com/albums/m197/Bammetjebam/Taartjes/DSC_0179-1.jpg

http://i104.photobucket.com/albums/m197/Bammetjebam/Taartjes/DSC_0178-1.jpg

http://i104.photobucket.com/albums/m197/Bammetjebam/Taartjes/DSC_0178.jpg

http://i104.photobucket.com/albums/m197/Bammetjebam/Taartjes/DSC_0180.jpg

De Lemonbar leveren we overigens anders dan hier op de foto, maar niet minder lekker! :-)

2

Re: De eerste bedrijfsbaksels

ziet er allemaal heerlijk uit.
veel succes met de zaken :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

Ziet er goed uit hoor!

4

Ziet er inderdaad erg lekker uit. Die lemonbar klinkt lekker, je wilt dat recept zeker niet hier met ons delen  :o

5

Ooohhh,het ziet er allemaal superlekker uit zeg!!!!

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

6

Wat is dat bovenste precies? Ziet er erg lekker uit  :P

7

oooh krijg spontaan trek!! Ziet er prachtig uit enne heeel veel succes met de zaken!!

groeten, Bianca
TAART in huis

8

Ziet er heerlijk uit. Vooral die eerste..wat is dát voor lekkers????

9

roos schreef:

Ziet er inderdaad erg lekker uit. Die lemonbar klinkt lekker, je wilt dat recept zeker niet hier met ons delen  :o

staat ook eentje op joyofbacking

maare ziet er heerlijk uit! ik vind zulke lekkerheden bakken/maken eigenlijk leuker dan de fondant taarten en ook zeker veel lekkerder  :Y

10

Ziet er heerlijk uit zeg!!
Veel succes en plezier met je zaak!

11

heel veel succes
en ziet er allemaal lekker uit
ik woon in utrecht dus misschien proef ik het nog eens in het echt

12

oww..welke zaak? Ga ik een keer proeven!

13

naat070 schreef:

Frambozencheesecakebrownie!!! :-)
Is ook heeeeerlijk!!

14

roos schreef:

Jawel hoor. :-) Ik heb geen geheimen! Deze zien er wat anders uit dan als mijn vriendin ze maakt, haar versie is lekkerder. Dat betekent dat je niet de bakplaat als vorm gebruikt maar een braadslee o.i.d.. De lemonlaag wordt dan wat dikker en meer fluffy wat het NOG lekkerder maakt!

Bodem:
290 gr bloem
70 g poedersuiker
snufje zout
230 gr boter
2 tl geraspte citroenschil

Oven voorverwarmen op 170 graden
Alle ingredienten mengen in keukenmachine net zo lang tot het er uit ziet als broodkruim. Dan met de hand bal van maken en in braadslee (bekleed met bakpapier) uitspreiden tot platte koek. Dit circa 20 minuten bakken. Iets af laten koelen.

210 gr fijne kristalsuiker
3 eiren
1 dl vers geperst citroensap
3 tl geraspte citroenschil

Alle ingrediënten in kom goed door elkaar kloppen. Dit giet je over de koek en bak dit nog eens 20 minuten. Laten afkoelen en tot de volgende dag in de koelkast zetten. Dan in repen snijden.

:-)

15 Laatst bewerkt door djehr (12-03-2010 14:54)

Bammetjebam schreef:
naat070 schreef:

Is ook heeeeerlijk!!

Oh ziet er zoooo lekker uit :s
Eigenlijk moest het verboden worden om zulke lekkere dingen te posten zonder recept   :nooo  ;)  :Y  :lol:  :lol:
Moet maar snel eens naar Utrecht om te proeven  :D

Oh, lees net dat je geen geheimen hebt  :D... zou je deze ook willen delen??? :/

16

djehr schreef:
Bammetjebam schreef:
naat070 schreef:

Is ook heeeeerlijk!!

Oh ziet er zoooo lekker uit :s
Eigenlijk moest het verboden worden om zulke lekkere dingen te posten zonder recept   :nooo  ;)  :Y  :lol:  :lol:
Moet maar snel eens naar Utrecht om te proeven  :D

Oh, lees net dat je geen geheimen hebt  :D... zou je deze ook willen delen??? :/

A dream without a plan is just a wish, schrijf je! :-)

Volgens mij zijn jullie zulke goeie baksters, dit draai je toch ZO in elkaar?? :-)

Tipje van de sluier: de brownielaag en de cheesecakelaag bak je tegelijk. Afkoelen tot volgende dag en dan slagroom/poedersuiker/verse frambozen mixen en er op smeren! Makkie! Zelfs Ik had het zelf kunnen bedenken!

17

Volgens mij vind je al deze recepten ook in het boek van The Hummingbird Bakery, of in elk geval recepten die erop lijken. Dus voor de dames die gaan kwijlen bij het zien van al dit lekkers, gewoon even langs de boekwinkel!  :Y

18

Zoetst schreef:

Volgens mij vind je al deze recepten ook in het boek van The Hummingbird Bakery, of in elk geval recepten die erop lijken. Dus voor de dames die gaan kwijlen bij het zien van al dit lekkers, gewoon even langs de boekwinkel!  :Y

Dat boek heb ik al vaker voorbij zien komen op het forum met allemaal enthousiaste reacties. Weer wat voor op mijn verlanglijstje  :D