1 Laatst bewerkt door BarbaraSwart (11-03-2010 00:39)

Onderwerp: mijn eerste stapeltaart (niet helemaal)

Ik werd gevraagd door mijn ouders om voor de familiereünie een taart te maken. Nu had ik al vaker een stapeltaart gemaakt (voor mijn zusjes bruiloft) maar die had ik gemaakt uit de losse hand, zonder enige kennis.
Voor deze taart eerst onderzoek gedaan op het web en deze forum doorgelezen. Wat een gave site!! maar dat ter zijde.  O-)

Ik had het ontwerp vrij snel in mijn hoofd zitten. Wilde een vierkante stapeltaart in het zwart met roosjes en groene blaadjes. Ik heb nu zelfs cakeboard en stokjes gebruikt. Dat had ik bij mijn zusjes taart niet gedaan.

De marsepein van de onderste tier heb ik te dun uitgerold waardoor hij is gaan scheuren op sommige plekken. Maar dat heb ik toch redelijk weg kunnen werken. Alleen moest ik wel de hoeken met vouwen laten zitten. Snel geleerd heb ik het bij de bovenste tier wel goed kunnen doen en die is ook prachtig mooi glad geworden.

Al met al is het resultaat erna en ga ik zo apetrots slapen. Kan niet wachten tot mijn ouders morgen hem op komen halen. Denk dat mijn pa stijl achterover slaat.

Ik wilde hem graag op deze site zetten om te vragen wat de kenners ervan vinden. Ik heb zulke mooi taarten van jullie gezien en mijn eerste officiële echte probeersel krijgt van mezelf een dikke voldoende.  :D  Maar dan ben ik wel bevooroordeeld hahaha.
taart

Re: mijn eerste stapeltaart (niet helemaal)

Wouw,vind ze erg mooi!Mooie roosjes! :thumb:

3

ik vind hem mooi, vooral je roosjes :Y

ik vind alleen jammer dat je aan de onderkant geen lint of iets dergelijks gedaan hebt, want het is niet helemaal strak het onderste randje.

Lekker feestelijk rond.....

4

:thumb:

Bijzondere momenten verdienen bijzondere taarten.
www.sunnycakes.nl   Groetjes, Nicky

5

Ziet er goed uit, hele mooie roosjes. Ook ik vind het ook jammer dat je onder aan de taart geen mooie afwerking hebt gedaan.

heel leuk ontwerp maar indedaad een lintje of randje was mooier geweest had het meer afgemaakt
maar je roosjes vind ik heeeeeeeel mooi
en de kleurcombi vind ik super

7

Hele leuke taart en mooie roosjes en inderdaad het randje had een iets van een lint mogen hebben!

8

nou je ouders kunnen erook trots op zijn hoor  :Y

mooie taart en leuk zo met de bloemen

en ach heb je weer geleerd voor de volgende keer toch

vind dat je het dan toch goed hebt weggewerkt

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

9

schitterende rozen :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

10

Leuke,mooie en heerlijke taart en ja,erg verslavend als je eenmaal bezig bent,blijf je gaan :lol:

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl