Onderwerp: mijn eerste stapeltaart (niet helemaal)
Ik werd gevraagd door mijn ouders om voor de familiereünie een taart te maken. Nu had ik al vaker een stapeltaart gemaakt (voor mijn zusjes bruiloft) maar die had ik gemaakt uit de losse hand, zonder enige kennis.
Voor deze taart eerst onderzoek gedaan op het web en deze forum doorgelezen. Wat een gave site!! maar dat ter zijde.
Ik had het ontwerp vrij snel in mijn hoofd zitten. Wilde een vierkante stapeltaart in het zwart met roosjes en groene blaadjes. Ik heb nu zelfs cakeboard en stokjes gebruikt. Dat had ik bij mijn zusjes taart niet gedaan.
De marsepein van de onderste tier heb ik te dun uitgerold waardoor hij is gaan scheuren op sommige plekken. Maar dat heb ik toch redelijk weg kunnen werken. Alleen moest ik wel de hoeken met vouwen laten zitten. Snel geleerd heb ik het bij de bovenste tier wel goed kunnen doen en die is ook prachtig mooi glad geworden.
Al met al is het resultaat erna en ga ik zo apetrots slapen. Kan niet wachten tot mijn ouders morgen hem op komen halen. Denk dat mijn pa stijl achterover slaat.
Ik wilde hem graag op deze site zetten om te vragen wat de kenners ervan vinden. Ik heb zulke mooi taarten van jullie gezien en mijn eerste officiële echte probeersel krijgt van mezelf een dikke voldoende. Maar dan ben ik wel bevooroordeeld hahaha.