Re: help; ziet er zo mooi uit maar wat zou het zijn?? Vloeibare Fondant??
wauaaaaaaaaew!!!!! dit ga ik dus morgen lekker freubelen
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » help; ziet er zo mooi uit maar wat zou het zijn?? Vloeibare Fondant??
wauaaaaaaaaew!!!!! dit ga ik dus morgen lekker freubelen
ik heb er minder in gedaan, omdat als ik ze meer vul en dan de plaat erop leg, hij toch nog beetje bol is en iets boven de rand uitkomt of gelijk is aan de rand en nu moest hij er ietsie onder, zodat hij gelijk gevuld werd.
trouwens, ik heb er net eentje open gemaakt, als de RI is opgedroogd is het best lekker, alleen het cc papiertje krijg ik echt niet van de opgedroogde Royal icing af, wat dan weer een nadeel, is, heb het echt moeten afbreken. Ben nu dus nog benieuwder naar de fondantglazuur variant
Ik had er ook te veel in gedaan ik denk dat de helft vullen? en dan bakken?
Ik had vloeibaar fondant gebruikt en dat bleef ook wel aan de papiertjes vast zitten.. dus ook er af breken Dat maakt dus geen verschil..
Ik ga het binnenkort nog eens proberen.. voordeel is overigens ook nog eens dat je er meer cc uithaalt omdat je er minder per cupje indoet
Hebben jullie er al een zelf geproefd?
Ik heb ze weg gegeven dus heb niet kunnen proeven of het wel lekker is met een vrij dik laagje (harde) fondant??
ik heb wel geproefd, nadat ik dus de domper had dat je je papiertje er echt af moest breken, was het nog best lekker. normaal hou ik niet zo van fondant of marsepein, maar het was best lekker.
Bommel, dank voor het delen van je ervaring. wel balen dat het daar ook afbreekt. Zat van de week al te denken om die mensen van die site planet-cake te mailen en het dus gewoon te vragen
Ik heb vandaag gebaksglazuur gehaald van Dr. Oetker daar ga ik het mee proberen of ben ik nou blont en is dit hetzelfde als icing?
nee het is niet helemaal hetzelfde, ik weet niet wat het verschil is... maar het is iig een beetje doorzichtig en mijn icing is nooit doorzichtig
nou ik ga het maar proberen. wilde het vanavond alweer meteen gaan doen, maar ben te moe vandaag helaas, dus ik denk dat ik het morgen toch echt ga doen want anders kan ik weer niet rustig slapen
iiiiiihhhhhhh ja dat is heel herkenbaar!!!!
goed de glazuur verwarmen, hopelijk is het dan vloeibaar genoeg. iets wat ik wel betwijfel, maar ik weet niet of je het kunt verdunnen met water. Misschien klein beetje uitproberen
iiiiiihhhhhhh ja dat is heel herkenbaar!!!!
goed de glazuur verwarmen, hopelijk is het dan vloeibaar genoeg. iets wat ik wel betwijfel, maar ik weet niet of je het kunt verdunnen met water. Misschien klein beetje uitproberen
ja het moet deze keer echt lukken van mezelf dus ik ga nu naar bed hopelijk morgen uitgerust en fris als een hoentje pffff aan de slag en het worden geweldig mooie cupcakes heb ik mezelf voorgenomen, als ik nu maar niet eerst 2 uur wakker lig en 100 versies gemaakt heb en morgen toch weer te moe ben als ze af zijn plaats ik ze meteen. trusten
Ik lees dit topic nu pas.
Grappig, na m'n eerste taartje had ik mijn eerste cc's ever gemaakt met vloeibare fondant. Het werkte heel gemakkelijk.
Ik strooide daar nog wat gekleurde suiker op, dat gaf een mooi glittereffect, is hier niet zo goed te zien.
Geen idee waarom deze foto zo groot wordt ...(dit is dus ook mijn avatar)
Ik had willen linken naar dat oude topic, maar het is beschadigd .
Heb toen met de vloeibare fondant gewerkt dankzij Désiree:
http://www.nieky.nl/howto2.php
De boetseersels heb ik niet opgegeten, de rest smaakte prima.
Ik ga er ook weer eens mee aan de slag, leuk!
idd toevallig. bedankt voor de how to altijd makkelijk. en je cc's zijn erg mooi.
Nou eindelijk er aan toegekomen en heb ze ook gemaakt de witte zijn gebaksglazuur van dr. oetker en de rose royal icing.
Ik ben best blij met het resultaat al zeg ik het zelf alleen jammer dat ik niet meer geduld had om de vlindertjes langer te laten drogen
leuk en mooi geworden zeg! wat vond je nou fijner werken? de royal icing of de glazuur?
ik denk de glazuur, maar is niet mooier want het is glazig dus zie je de cake erdoor. royal icing heb ik uit een tube in de magnetron gedaan denk dat ik het gewoon nog een keer moet proberen en zelf maken, reformwinkel had helaas geen eiwitpoeder meer
maar ik heb nu een idee en ook qua hoogte van de cakejes, de eerste 12 waren veeeeel te laag. Goed oefenen weer haha dat is met dit alles zo. Ja en misschien toch ook het vloeibare fondant proberen.
nou heb Rachel van planet-cake gemaild met de vraag wat het is....
en haar antwoord was kort en bondig.... what I use on my cupcakes is my secret
da's duidelijk
zelf maar uitvinden dus
nou heb Rachel van planet-cake gemaild met de vraag wat het is....
da's duidelijk
zelf maar uitvinden dus
Oh echt?! Niet echt aardig zeg. Wel stoer dat je het gevraagd hebt.
tipsytaartje schreef:nou heb Rachel van planet-cake gemaild met de vraag wat het is....
da's duidelijk
zelf maar uitvinden dusOh echt?! Niet echt aardig zeg. Wel stoer dat je het gevraagd hebt.
Ik heb haar ook gemaild tijd terug, met de vraag welke bakvorm ze gebruikt voor de minicakes.. Helaas nooit antwoord gehad..
die ronde minicakes bedoel je Marion?
ik denk dat ze een cake bakt en daar met een hoge kookring rondjes uitsteekt. De kan is 99% zeker dat zij cake gebruikt en geen biscuit, en bij cake gaat dat prima.
en wat nou als je info wil vragen (bijv voor koop/bruiloft ofzo).. want tja je moet dan toch weten wat ze dan gebruikt en je wil toch weten wat je dus aankoopt voor product.. (straks lust je t bijv. niet )
Jamme dat ze t niet wilde delen..
owww ik zie jullie topic nu pas...maar ehhhh...leuk he die cupcakes en taartjes enzo. Heb de site ook al een tijdje in mijn favo staan. Weet je wat ik ook zo leuk vind..die kantjes langs de cupcakes. (heb meteen lintjes en kantjes ingeslagen om ook es te proberen,ziet er zo chique uit! )
Trouwens niet zo heel lief van miss Rachel...maar goed.
Wat hebben jullie trouwens allemaal al mooie cupcakes gemaakt zeg! Ik ga van de week ook es ff aan de slag,mijn mam is dan jarig dus die wordt proefkonijn haha.
nou heb mijn kilo vl. fondant besteld.. dus als de bestelling eens binnenkomt zal ik t ook maar eens gaan proberen
btw ff een vraagjes.... De vloeibare (wit van kleur) fondant kan je die kleuren met je kleurstof?? en hoe doe je dat precies.. moet je vooraf nog wa toepassen oid.??
ja hoor die kun je gewoon kleuren met een paar druppels kleurstof.
wat is nou oid?????
wat is nou oid?????
Of Iets Dergelijks
OHHHHHHHHHHH ok bedankt.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » help; ziet er zo mooi uit maar wat zou het zijn?? Vloeibare Fondant??