1

Onderwerp: Het maken van een toef.... HOE!!

Ik wil graag cupcakes maken en dan het liefst met een mooie toef.
Maar.... Hoe doe ik dat???

Wat gebruiken jullie daarvoor??
Botercreme met bijvoorbeeld chocolade of kan ik een gewone taartvulling maken, bijvoorbeeld bokkenpootjesvulling en dan erop spuiten??

Ik ben echt net begonnen met het decoreren... dus vergeef me mijn wellicht "domme" vraag.  :)

Saskia

Groetjes Saskia

2

Re: Het maken van een toef.... HOE!!

Hoi Saskia,

Ik weet niet of je een spuitzak of een garneerspuit hebt? Daarmee doe ik het altijd.
Vanmorgen heb ik nog even wat cupcakejes gevuld met merengue-botercreme, maar chocolade kan je ook gebruiken.

Ik heb bij de hema een klein garneerspuitje gekocht, die vul je met botercreme of iets anders (het moet wel redelijk zacht zijn en zonder klontjes) dan maak ik met een appelboor een gat in mijn cupcake tot net voor de bodem. Dan spuit ik het gat vol en vervolgens, afhankelijk van hoe groot je de toef wilt hebben, op de bovenkant van je cupcake, van buiten naar binnen spuiten in een circelende beweging. hoe groter de (gekartelde) spuitmond je gebruikt, hoe grover en hoe groter je toef.

Ik hoop dat je het kan volgen, anders moet je het nog maar even laten weten.

printje nodig? Mail me! Ik print op ouwel, frosting en icingsheets
mijn taartjes: http://s1019.photobucket.com/home/wendieverhaar/index

3

Er is een goede uitleg bij de Howto's hier links in het menu ( Bij het cupcake-boeketje) en een andere op de site van wilton.com kun je ook een goede vinden als je zoekt op swirl :)

Succes!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Bedankt voor jullie tips...  :thumb:
Ik ga ermee aan de slag!!!

Groetjes Saskia