1

Onderwerp: Drie Koningen cupcakjes

265 gr.bloem
2 theel.bakpoeder
1 theel.zout
125 gr.boter
225 gr.kristalsuiker
3 eieren
1,2 dl melk
200 gr.blanke amandelen gehakt.

Amandelvulling
125 gr.marsepein,in kleine blokjes
90 gr verse roomkaasop kamertemperatuur
75 gr.poedersuiker
12 gesuikerde amandelbonen

Amandelboterglazuur
100 gr.boter
125 gr zachte marsepein
375 gr.poedersuiker
2 eetl.melk
1/8 theel.amandelessence
gesuikerde amandelen of gekleurde boterboontjes.

Vermeng voor de vulling de eerste drie ingredienten(dit kan in een keukenmachine)en zet opzij.
Verwarm de oven voor op 180 c.
Vermeng de bloem met bakpoeder en zout in een kom en zet op zij.
Klop de boter en de suiker in een grote kom met de mixer in ca.5 minuten licht en luchtig.Klop er

groetjes van Ann

2

Re: Drie Koningen cupcakjes

Oe! Deze zijn SUPER lekker! Heb ik met de kerst gemaakt, zijn heeeeeel snel opgegaan! :9

You're my Honeybunch, Sugarplum, Pumpy-umpy-umpkin, You're my Sweetie Pie You're my Cuppycake, Gumdrop Snoogums-Boogums, You're the Apple of my Eye!

3

ik kan niet het hele recept zien en ben zo nieuwsgierig......

lekker duurt het langst!

4

Zal ik het dan maar even afmaken:

Klop er één voor één de eieren en dan afwisselend het bloemmengsel en de melk doorheen. Spatel de gehakte amandelen erdoor.

Vul de papieren vormpjes met de helft van het beslag. Schep in het middel een lepel vulling en leg er een amandel op. Lepel het resterende beslag er bovenop. Bak ze circa 20 min op 180 graden tot een spies er droog en schoon uitkomt. Neem uit de oven en laat afkoelen.

Klop voor het glazuur de boter en marsepein glad, (dit kan in een keukenmachine of blender). Doe het in een grote kom en klop de suiker erdoor. Voeg steeds kloppend geleidelijk de melk en amandelessence toe.

Glazuur de cakejes en decoreer naar keuze!

P.s. Zelf heb gewone amandelen een beetje nat gemaakt met water en door de poedersuiker gerold. Eventjes op 200 graden in de oven roosteren tot de suiker ligtjes begint te smelten. Gesuikerde amandelen waren wel erg hard voor in de cakejes. Dit was een heerlijk alternatief!

You're my Honeybunch, Sugarplum, Pumpy-umpy-umpkin, You're my Sweetie Pie You're my Cuppycake, Gumdrop Snoogums-Boogums, You're the Apple of my Eye!