etmc schreef:Mirjam5 schreef:etmc schreef:eieren zijn steriel aan de binnenkant dus de salmonella komt er alleen als je de buitenkant van de schaal (die dus in de poep enzo heeft gelegen, daar komt de salmonellabacterie vandaan) in aanraking laat komen met je ei 
en ik doe ze wel in de koelkast al weet ik niet helemaal waarom, t hoeft in principe niet
Dat zei hier al eens eerder iemand en ik heb dat toen gevraagd aan het voedingscentrum en het is dus niet waar. De bacterien kunnen wel degelijk al van tevoren van binnen in het ei zitten.
dan is je ei sowieso niet jofel want ik heb op school (labopleiding) testen gedaan met bacteriën in eieren en daar zit echt niks in, en niet in een ei maar een lading
Klopt helemaal. Er wordt streng op gecontroleerd en in verreweg de meeste eieren zit ook niets. Ik heb, ook als kind, in m´n leven heel veel rauwe eieren gegeten en nooit wat van gemerkt. Maar er is altijd een piepklein kansje dat het er wel in zit en dat risico wil je niet lopen als je er dood aan kan gaan of je kindje kan verliezen, maar voor mezelf (niet zwanger, niet oud, niet piepjong, niet ernstig ziek) kan ik me er dus ook totaal niet druk om maken.
If life gives you lemons, make lemoncurd.