Onderwerp: zelfs dat gaat niet
Gisteren lid geworden van het forum, zo groen als gras wat betrefd het bakken van taarten laat staan vullen en bekleden.
Heel veel tips en trics na gelezen voor ik begonnen ben.
dus gisteren alles gehaald en vandaag begonnen, laat ik het mezelf makkelijk maken en eerst eens alleen het bisquit proberen te maken, jeetje dat valt tegen........alles gedaan zoals het op deze website stond, ik heb een blik van 26 cm ( rond), dus mss dat het daaraan lag, het recept is natuurlijk voor een iets minder groot blik.............blik was 7 cm hoog, de bodem is wel geteld 4.5 cm tot 5 cm op sommige stukken, nog te dun...........iemand idee welke verhoudingen ik moet hebben voor dit blik, eens kijken of het dan wel lukt..........baal ervan als een stekker, hoopte dat ik wat beginnersgeluk zou hebben.
Heb hem gebakken zoals beschreven ( 10 minuten 16 graden, daarna 10 minuten 170 graden en daarna 10 minuten op 185 graden) beetje multepegok, omdat ik op de oven alleen duidelijk 150 en 200 graden kan aflezen.
ik heb een hete lucht oven, na een 30 minuten sate stokje erin geschoven kwam er schoon uit, hij is nu nog warm maar als je hem beweegt klinkt hij nog nat en soppig van binnen
Groetjes Monique