26

Re: Patentbloem of zelfrijzend bakmeel?

Sofia schreef:

Wanneer ik geen biscuitmix in huis heb maak ik mijn biscuit met cakemeel. Dit dus in plaats van de gewone bloem.

Dit heb ik gisteren geprobeerd maar en heb het wel zeker 15 minuten gemixt en toen was het nog steeds vloebaar,dus ik heb het maar weggekieperd.Het leek wel pannekoekenmix.
Ik zal wel weer iets verkeerd hebben gedaan.
Want hoe maak jij het precies.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

27

Bedankt. Zelfr bakmeel is oke

28

misty schreef:
Sofia schreef:

Wanneer ik geen biscuitmix in huis heb maak ik mijn biscuit met cakemeel. Dit dus in plaats van de gewone bloem.

Dit heb ik gisteren geprobeerd maar en heb het wel zeker 15 minuten gemixt en toen was het nog steeds vloebaar,dus ik heb het maar weggekieperd.Het leek wel pannekoekenmix.
Ik zal wel weer iets verkeerd hebben gedaan.
Want hoe maak jij het precies.

Hoi Misty; je hebt toch niet alle ingrediënten tegelijk gemixt toch?

Je moet eerst de (verwarmde) eieren 1 minuut op de hoogste stand loskloppen. Dan voeg je de suiker toe en mixt dan 8 minuten op de hoogste stand en dan 2 minuten op de laagste stand. Als laatste spatel je de (gezeefde) cakemeel er voorzichtig door en dan gelijk bakken.

Moet je lukken zo.

29

Ik denk dat ik de verkeerde meelsoort heb gekocht.Ik heb cakemix gekocht waar je alleen boter en eieren bij moet doen.
Dus dat is een andere dan cakemeel.
Bij cakemix zat er al suiker doorheen,dus ik had alleen de eieren gemixt en toen de cakemix erdoor heen gedaan.En toen alles gemixt met de kennie.Vandaar dat het is mislukt.
Dus ik moet Cakemeel hebben i.p.v. de mix.
Ik ga het van de week weer eens proberen en kijk dan of het wel lukt.Maar hou jij dan het schema aan van Basisrecept 1 of 2.Want bij die andere moet ik maizena er doorheen doen.Maar die bedoel je dus niet.Ik heb het dus hartstikke fout gedaan.
Ik laat je wel weten of dat het van de week gelukt is.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!