erja schreef:hmmm klinkt lekker :9 alleen probleem is dat als ik de taart buiten de vriezer laat ontdooien is dat niet zo lekker voor de slagroom heb ik mij laten vertellen en ontdooien in de koelkast is geen optie want dan blijft de marsepein na ontdooien nattig enz. ik heb geen van allen nog geprobeert dus alles is nog spannend!
Hoi,
Maar waarom laat je de taart buiten de vriezer ontdooien? Dan gaat het veel te snel met het ontdooien van je taart, en daarnaast is dit ook niet goed voor de houdbaarheid van je taart. Als je vlees uit de vriezer haalt, moet je deze ook in de koelkast ontdooien. Als je de taart vanuit de vriezer in de koelkast laat ontdooien, krijg je geen natte taart.
Je moet alleen je koelkast iets lager zetten dan gebruikelijk, en daarnaast je taart die in een plastic zak zat, de 1e paar uur met plastic zak en al in de koelkast laten bijkomen. Na een paar uur zie je dan condens in de zak zitten, danverwijder je de zak dan van de taart af, en zet je taart terug in de koelkast om verder te ontdooien. Ik heb nog nooit problemen gehad met dat de marsepein dan nat zou worden. Omdat je ganache gebruikt, deze wordt hard in de koelkast, zul je geen problemen hebben met nattige marsepein.