1

Onderwerp: Graag jullie advies (bruidstaart)!!

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag een aanvraag gehad voor een bruidstaart, 250 personen. Ik heb al eerder stapeltaarten a zes lagen gemaakt, maar ik was er vaak niet tevreden over. Ik blijf het stutten echt moeilijk vinden. En ik wil niet weer een schuine stapeltaart op m geweten hebben :nooo  Daarom mijd ik ook stapels hoger dan drie  :lol: Zij wilden eerst 5 lagen, maar toen heb ik ze op het idee gebracht om minder lagen (3) te doen en 2 grote losse harten erbij. Maar dan kom ik niet aan 250 stukken, ik kom op iets van 180 als ik voor de stapel 35,30,25 en 20 cm neem en de losse harten 35 cm.
Ze zijn best wel makkelijk, staan open voor ideeen, hadden zelf nog niet gekeken naar voorbeelden en hebben net bepaald dat ze zo'n soort ontwerp willen.

http://media.cakecentral.com/gallery/742427/normal_1267448568.JPG

Wat denken jullie dat ik het beste kan doen, qua afmetingen? en graag stapeltips!
Het liefst zou ik de taarten willen maken en het stapelen aan een expert over te laten  :lol:, dus wie kan ik inhuren  :P

Bedankt voor jullie tijd!

2

Re: Graag jullie advies (bruidstaart)!!

Uhm...........Jeetje wat een knoert van een taart!!!

En als ik even heel pietluttig ben, staat deze ook niet al te recht.....:o
Tja, ik heb helaas geen ervaring in een hogere taart dan 3 lagen.

Pfff, ik zou denk ik met palen stutten en hard houten cake drums of zo hihi.

Nee alle gekheid op een stokje, Ik denk toch aan genoeg houten dowels, en cake boards of drum boards gebruiken tussen de lagen?

Ik lees ff mee

Groetjes San

als je bang bent dat ie scheef zakt oid, zou ik gaan voor seperator plates (en een buizensnijder van de doe-het-zelf, want anders krijg je de buizen nooit allemaal goed recht).

glashill heeft het ergens beschreven hoe ze dat heeft gedaan, ff zoeken.... ben zo terug ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

gevonden:

glashill schreef:

Ze werken feitelijk heel simpel. I.p.v. op een kartonnetje, plaats je de taart op een seperator plates. Zodra je de taarten bekleed hebt, maak je met de plate (ik heb dit dus incl. taart gedaan aangezien ik eerst alle taarten heb gevuld en bekleed i.v.m. het opstijven) een afdruk in de taart waar deze op moet komen te staan. De voetjes van de plate maken dan een mooie afdruk op de plaats waar de pillars (4 per laag)moeten komen. Deze zaag je op maat, druk je in de taart en vervolgens plaats je de volgende laag erop.

groetjes Tirza     

5

Ja bij de laatste heb ik de plastic buizen van wilton gebruikt, maar dat recht afsnijden is echt lastiger dan gedacht! :grr:
Ik dacht net ook aan de pillars en plates alleen is dat systeem mij niet helemaal duidelijk..  :/

6

ik weet wie de taart heeft gemaakt
was best wel een werk
kan aan haar vragen hoe ze het gedaan heeft
weet dat ze er nog een gemaakt heeft met een laag extra

7

marietje-18 schreef:

ik weet wie de taart heeft gemaakt
was best wel een werk
kan aan haar vragen hoe ze het gedaan heeft
weet dat ze er nog een gemaakt heeft met een laag extra

Oh graag ja! Ik heb em op CakeCentral gevonden, dus ik deed geen moeite om de maker te achter halen..

8

hoi hoi

dit is mijn taart die heb ik vorig jaar gemaakt voor mensen uit helmond..

maar wat denken jullie allemaal moeilijk er zitten gewoon bords onder iedere taart van 3mm en in iedere taart zitten 5 dowels dan kan er niks gebeuren...ik zou t wel prettig vinden als je hem niet helemaal hetzelfde maakt....

en nog een belangrijke tip stapel de taart pas terplaatsen op dan kan er zeker niets mis gaan...

groetjes natasja

9

hoef je al niet meer in kontact te brengen hahaah
ze heeft al zelg geantwoord
was een top taart tas

10

tasja78 schreef:

hoi hoi

dit is mijn taart die heb ik vorig jaar gemaakt voor mensen uit helmond..

maar wat denken jullie allemaal moeilijk er zitten gewoon bords onder iedere taart van 3mm en in iedere taart zitten 5 dowels dan kan er niks gebeuren...ik zou t wel prettig vinden als je hem niet helemaal hetzelfde maakt....

en nog een belangrijke tip stapel de taart pas terplaatsen op dan kan er zeker niets mis gaan...

groetjes natasja

Bedankt voor je reactie!
Bedoel je deze? http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/302-6_mpg.jpg
Ze willen hem gelukkig niet hetzelfde, enkel het kleurenschema en het mag wat rustiger qua decoratie.

En weet iemand of de 'hidden pilars' van de webshop als dowels gebruikt worden samen met de plates? want in de omschrijving staat "zodat de volgende taart in de lucht lijkt te hangen"

11

tipsytaartje schreef:

gevonden:

glashill schreef:

Ze werken feitelijk heel simpel. I.p.v. op een kartonnetje, plaats je de taart op een seperator plates. Zodra je de taarten bekleed hebt, maak je met de plate (ik heb dit dus incl. taart gedaan aangezien ik eerst alle taarten heb gevuld en bekleed i.v.m. het opstijven) een afdruk in de taart waar deze op moet komen te staan. De voetjes van de plate maken dan een mooie afdruk op de plaats waar de pillars (4 per laag)moeten komen. Deze zaag je op maat, druk je in de taart en vervolgens plaats je de volgende laag erop.

Oh ja, dit geeft al deels antwoord op mn vorige vraag :). Ik neem dat ik daarvoor de 'hidden pilars' moet aanschaffen?

12

Safeera schreef:
tipsytaartje schreef:

gevonden:

glashill schreef:

Oh ja, dit geeft al deels antwoord op mn vorige vraag :). Ik neem dat ik daarvoor de 'hidden pilars' moet aanschaffen?

De separator plates in combinatie met de hidden pillars zijn echt een aanrader. Persoonlijk gebruik ik niet anders meer bij bruidsstapels. Ze staan echt als een huis! Daarbij kosten ze niet zo heel veel en zijn ze natuurlijk ook recyclebaar.
Voor het recht afzagen kun je het beste gebruik maken van een verstekbak.

Succes!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

13

glashill schreef:
Safeera schreef:
tipsytaartje schreef:

gevonden:

De separator plates in combinatie met de hidden pillars zijn echt een aanrader. Persoonlijk gebruik ik niet anders meer bij bruidsstapels. Ze staan echt als een huis! Daarbij kosten ze niet zo heel veel en zijn ze natuurlijk ook recyclebaar.
Voor het recht afzagen kun je het beste gebruik maken van een verstekbak.

Succes!

Bedankt! Ik denk dat ik dat maar ga doen  :Y

14

ik wens je veel suc6 in iedergeval, wat een supertaart qua bewerking.
laat je een foto zien als je hem gemaakt hebt? knap staaltje werk dat wel, ik durf niet hoger te gaan als 3 lagen ... ik ben er ook zo een die hem laat vallen van de zenuwen. Hoe vervoer je zo'n taart?
Nu werk ik in een keukentje op de 1e verdieping van ons huis hihi ik zit al helemaal gebeuren. en mijn man is net zo handig...

Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

veel suc6 nogmaals groetjes Tamara

15

hoi safeera

je had nog een vraagje over de kleuren het is geen brons, de donkerste kleur is royal gold...

groetjes natasja

16

Hoi Dames,

nogmaals bedankt voor de tips. Dit is het geworden (beetje vage foto met mn mobieltje gemaakt) :

http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs370.snc3/23774_379076631199_265437831199_3838730_1583159_n.jpg

En hij stond dankzij de plates als een huis! Ik heb het zelfs gewaagd om het in zn geheel te vervoeren  :Y  was gelukkig maar 10 min rijden.

Thanks!

17

heel erg mooi!  :thumb:

groetjes Tirza     

18

SUPER mooi geworden :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl